March - December 2019
  • Oct6

Het is weer zo'n nacht

October 6 in the Netherlands ⋅ ☁️ 9 °C

Het was weer zo’n nacht dat ik de slaap niet kon vatten.
    Dan sluipen er allerlei gedachten mijn hoofd in.
    Mijn moeder komt de laatste tijd met enige regelmaat voorbij.
    Het is inmiddels 30 jaar geleden dat ze is overleden.
    Ik was 29 toen ze overleed.
    We waren op vakantie in Zweden toen we een telefoontje van mijn vader kregen.
    Dan staat de wereld even stil. .
    Mijn moeder en ik lagen elkaar niet zo, hetzelfde geldt voor mijn broer.
    Mag je dat zeggen, denken, voelen?
    Als familie ben je “veroordeeld “ tot elkaar.
    Is het vanzelfsprekend dat je met elkaar kunt opschieten omdat je familie bent?
    Ik denk van niet.
    Mijn moeder en ik begrepen elkaar niet.
    Ik heb daar, vooral in de puberteit, veel last van gehad.
    Heb daar ook therapie voor gehad.
    Dat heeft mij heel erg geholpen in te zien dat je ondanks een heel andere levens visie van elkaar kunt houden.
    Liefde is onbeperkt, is onvoorwaardelijk.
    Makkelijk gezegd, o zo moeilijk in de praktijk te brengen.

• Aug15

Liefde is........

August 15 in the Netherlands ⋅ ☁️ 17 °C

Onbeperkt en onvoorwaardelijk.
    Liefde heeft niets nodig.
    Als er iets voor nodig is om een ander lief te hebben dan is dat geen liefde.
    Alles wat je doet, doe je voor jezelf.
    Dat is zo omdat we allen èèn zijn.
    Wat je voor een ander doet, doe je daarom ook voor jezelf.
    Wat je nalaat voor een ander te doen, doe je ook niet voor jezelf.
    Elkaar liefhebben zoals jij jezelf liefhebt.
    Dan zouden we niet meer liegen, bedriegen, moorden, ons moeten schamen.
    Dit alles doen wij elkaar aan.
    Zou jij jezelf willen beliegen, bedriegen, vermoorden of ergens voor moeten schamen?
    Nee!!!
    Liegen, bedriegen, vermoorden, schamen baby’s zich???
    Nee, dat wordt ze door ons aangeleerd.
    Klinkt simpel hè, en bijna te mooi om waar te zijn.
    Heb elkaar, en met elkaar bedoel ik iedereen en alles, lief zoals je jezelf lief hebt.
    Denk je eens in hoe het zou zijn als je niet meer bang hoefde te zijn, niet meer bedrogen werd of zelf te bedriegen.
    Niet meer belogen werd of zelf te liegen. We zouden een hele mooie wereld hebben.

• May15

Wie wil jij zijn?

May 15 in the Netherlands ⋅ ☀️ 11 °C

Hoogontwikkelde wezens slaan zichzelf niet met een hamer op jun hoofd, want dat doet pijn.
    Ook slaan ze niemand anders met een hamer op het hoofd, om dezelfde reden.
    Ontwikkelde wezens hebben gemerkt dat als je iemand met een hamer op zijn hoofd slaat, die persoon dan pijn heeft.
    Als je doorgaat met slaan wordt die persoon kwaad.
    Als je doorgaat hem kwaad te maken, zoekt hij zelf een hamer op en slaat hij je uiteindelijk terug.
    Dus eigenlijk sla je jezelf, en heb je een ander ook pijn gedaan.
    Als je daar mee doorgaat hebben we vroeger of later allemaal pijn.
    Onontwikkelde wezens nemen hetzelfde waar, maar het kan ze niet schelen.
    Ontwikkelde wezens spelen niet mee in het spelletje : degene met de grootste hamer is de winnaar.
    Primitieve wezens doen niets anders.
    Overigens is dit vooral een mannelijk spelletje.

• May12

In wat voor wereld leven we toch!?!

May 12 in the Netherlands ⋅ ⛅ 11 °C

Ik zit de zaterdag krant te lezen en wat lees ik allemaal:

Thijs H. kampte met psychische problemen.
    Australisch echtpaar staat terecht voor uithongeren dochter.
    Russische hond neemt ongeneeslijke ziekte mee.
    Megalomaan Istanboel AirPort is exemplarisch voor de ambities van Erdogan.
    Ethiopië is stilaan het nieuwe Bangladesh.

😢😢😢😢😢

Ik heb een mooi kadootje van Amara gekregen voor Moederdag.
    Daar word ik wèl blij van.

• May10

Wat zou er gebeuren als.....

May 10 in the Netherlands ⋅ ⛅ 13 °C

je alle geldtransacties wereldwijd bekend zou maken?
    Als alle bedrijven/ mensen bekend zouden moeten maken wat hun werknemers verdienen, wat voetballers ect verdienen?
    Niet de algemene loonschalen voor specifieke banen maar de feitelijke compensatie die iedereen individueel wordt toegekend.
    Denk je eens in wat dat zou betekenen!!

Daar gaat wat niet weet wat niet deert het raam uit.
    Daar gaat doelen/ mensen tegen elkaar uitspelen het raam uit.
    Geen loon discriminatie meer op basis van sekse.
    Daar gaat he als wij het voor een derde minder kunnen krijgen waarom zouden we dan meer betalen.
    Weg is de corruptie, de appeltjes voor de dorst, het gevlei bij de chef, de gouden handrukken.
    En ga zo maar door.
    Heel veel zou verdwijnen met een eenvoudig middel als onthulling van het geldspoor.

• May4

Geluk

May 4 in the Netherlands ⋅ 🌧 9 °C

Je bent op niemand jaloers, je haat niemand.
    Je bent tevreden met wat je hebt en ongevoelig voor de streken van het lot vrees je niets en verlang je niets.
    Je weet dat er geen gif in je schalen wordt gedruppeld, en dat een mens aan weinig genoeg heeft om te leven.
    Je weet dat de grootste en ware rijkdom is: geen wensen te hebben, en dat de hoogste macht is: geen angsten hebben. Je leidt een blij en rustig leven, je nachten zijn kalm, je dagen ontspannen, je maaltijden ongestoord.
    Je gaat en staat waar je wilt, zet je zonder angst ergens neer.
    Je beraamt geen aanslagen, je bent er ook niet beducht voor.
    Je weet dat je dood voor niemand nuttig en je leven voor niemand schadelijk is.

Bovenstaande is een citaat van de veertiende-eeuwse Italiaanse humanist Petrarca.

• May1

Bewust.

May 1 in the Netherlands ⋅ ☀️ 18 °C

Dat ik aan het consuminderen ben wil niet zeggen dat ik me als een kluizenaar ga gedragen of non wil worden.
    Nee, juist niet!
    Ik ga juist veel bewuster om met mijzelf, mijn gevoelens, mijn gedachten, mijn aandacht, mijn energie, met wat ik koop zeg en doe.
    Niet vasthouden aan materie is iets anders dan er niet van mogen genieten.
    Minimaliseren is geen methode om je dingen te ontzeggen, maar om te weten wat genoeg is voor jou, dankbaar te zijn en te genieten van al je spullen.
    Ik wil in deze wereld zijn, niet van deze wereld.
    Neem de waan van de dag niet te serieus, wees geen slaaf van het materiële.

• Apr28

Vragen.

April 28 in the Netherlands ⋅ 🌙 9 °C

Ik vraag me de laatste tijd vaak af waarom ik de wijsheid en inzichten die ik nu, op deze leeftijd heb, niet had toen ik 20 was.
    Het begon toen ik me af vroeg waarom ik al een hele periode geen behoefte meer had aan sex, terwijl ik er jaren lang wel pap van lustte.
    Ook van chocola trouwens.
    Met mijn zoektocht naar het minimalisme en het daaruit voortvloeien ontspullen bemerk ik dat het verlangen naar geld, veiligheid, bezit en dus ook sex aan het afnemen is.
    Ik heb geen behoefte meer aan overmatig eten, drinken, sex.
    Ineens zag ik het verband.
    Al het bovenstaande is lichamelijk, zijn fysieke stimuli en bevrediging.
    Maar je bent niet alleen je lichaam.
    Het verstand wil ook gevoed worden.
    Met nieuwe gedachten , nieuwe ideeën, persoonlijke groei, creëeren van nieuwe doelen.
    Ook spirituele groei, wat is het doel van het leven, je ultieme bestemming vinden, is een deel van het leven.
    Door het ontspullen neem ik afstand van bijna exclusieve betrokkenheid bij een aspect, in ruil voor ware liefde en waardering van alle aspecten van mijn leven..