Abandoned Waterpark

August 27, 2018 in Vietnam ⋅ ⛅ 32 °C

Hét Verlaten Waterpark. In 2004 werden er driemiljoen dollartjes geïnvesteerd in de bouw van een hypermodern waterpark midden in de jungle. Het park is vervolgens enkele jaren operationeel geweest, maar is op de een of andere dag gesloten. Niemand weet precies waarom het park nu uiteindelijk zo verlaten is en wat de toekomst plannen hiervoor zijn.

Ik zag foto's en video's voorbij komen over dit verlaten park, en ik wist gelijk: hierrr moet ik naartoe! Zo gezegd, zo gedaan. Voordat ik het homestay verlaat, geeft de bezorgde eigenaresse het copy van mijn paspoort terug. "Just in case. And be careful!" zegt ze met een angstige stem. Wat een schatje.

Alla, gas op die krukas! En ik ga op eigen houtje richting het park. De routebeschrijving was niet zo moeilijk. 150 meter voor de hoofdingang, het bospad inrijden totdat je niet meer verder kunt met de brommert. Daarna is het tien minuten rechtvooruit door de jungle lopen en dan loop je vanzelf tegen de draak aan. Kan niet missen!

W O W ! T H I S S H I T I S A W E S O M E !!

Als een bad-ass-mofo beklim ik als eerste de draak. Er is namelijk een 'geheim' luikje waarmee je op de kop van de draak kunt klimmen. Het kostte bloed, zweet en tranen, maar de top is bereikt! Vanaf daar kun je het complete park bewonderen en zie je hier en daar wat toeristen uit de bosjes verschijnen. Ik was zeker niet alleen! Hier en daar zaten wat Vietnamese junkies en daarnaast kwam ik grofweg twintig toeristen tegen. Ze waren hier allemaal met maar één doel, het park binnen komen zonder gepakt te worden.