Hội An

August 28, 2018 in Vietnam ⋅ ⛅ 35 °C

De eerste dag in Hội An breng ik gelijk een bezoekje aan My Son, om daar oude ruïnes van een tempelcomplex te bezichtigen. Het bezoekje is zeker de moeite waard, het is een indrukwekkende plek waar de kraters van de bombardementen nog steeds duidelijk zichtbaar zijn. De monumentale plek is namelijk zwaar gebombardeerd door Amerikaanse B52 bommenwerpers tijdens de Vietnam oorlog. De pret is al snel voorbij wanneer de bussen arriveren met honderden Chinezen. Dan weet je dat het tijd is om terug te gaan naar Hội An.

In Hội An kun je echt van alles doen! Het is een gezellig toeristendorpje waar iedereen het zich naar zijn zin kan hebben. Van jong tot oud zie je mensen over de verlichte boulevard lopen en zie je ze genieten met een koffietje of biertje in de hand op het terrasje. Op advies van vele, vele backpackers, heb ik een pak op maat laten maken. Hội An staat bekend om zijn beroemde, goedkope, maar toch kwalitatieve goede kleren makers. Zo gezegd, zo gedaan. En na een professionele en eigenwijze onderhandeling staat deze jonge binnen no-time weer buiten.

De volgende ochtend is het tijd om een bezoekje te bengen aan een of andere leipe brug die door twee gigantische handen wordt gedragen. Heel social media staat er vol mee en dat maakt me toch een beetje nieuwsgierig. De brug is te vinden op een 1.487 meter hoge berg (de Ba Na Hill) waar een pretpark (SunWorld) gebouwd is. SunWorld is een soort pretpark, maar dan toch ook weer net niet helemaal. Er zijn eigenlijk geen attracties zoals een achtbaan of een schommelschip, je kunt er vooral gebouwen, tuinen, gamehallen en oude geïmiteerde Franse straten bezoeken.