Ho Chi Minh City

September 3, 2018 in Vietnam ⋅ 🌧 25 °C

Ho Chi Minh City, eerder bekend als Saigon en daarvoor als Prey Nokor, is met dertien miljoen de grootste stad in Vietnam. Hoe lekker positief ik altijd kan zijn, in heel Vietnam is deze stad veruit de smerigste. Overal waar je kijkt op straat ligt troep, afval of zie je dikke, grote, vieze, ratten lopen. “Pearl of the Far East” wordt deze stad ook wel eens genoemd. Juist.

Een vieze stad moet de pret niet bederven! Samen met vrienden uit de mooiste lichtstad van Nederland, laten we ons rondleiden door de stad en bezoeken we onder andere het War Remnants Museum. W O W! Dit museum is zonder meer een van de meest indrukwekkende en doordringende museum dat ik ooit bezocht heb. De afbeeldingen, de bijbehorende verhalen over de Vietnamoorlog en de rol van de Amerikanen komen kei hard binnen. Ik werd er eventje stil van.

Om onze gedachten weer terug te krijgen naar vakantie-modus, maken we een bezoekje aan de beroemde Ben Thanh Market om ubber cheape souvenirs te bietsen. Daarna genieten we met behulp van een hapje en drankje van een live bandje op de Ben Thanh Street Food Market!