Portugal 2022

• 7.8kkilometers
  • 6.4kkilometers
  • Day 1

Tähelepanu, valmis olla ja start

November 22, 2022 in Latvia ⋅ ☁️ -1 °C

Esimene punkt on läbitud 📍, oleme jõudnud Riia lennujaama. Kahe tunni pärast lend Portugali 🇵🇹 pealinna Lissaboni, kuhu peaksime jõudma kella 15 ajal.
    Hommik algas vara, kell 6.30, ja see avaldas ilmselget mõju Sanderile, kuna olles Puhjas tekkis Enelil küsimus, et kuhu me siis täpselt suundume 🤨, sest lühim tee Tartust Riiga ei peaks viima läbi Puhja. Kiirelt esimesest teeotsast tagasi õigele suunale ja Sanderi meeltesegadustest tekitatud segadus sai lahendatud. Tänane päev toimub edasi ainult Eneli juhendamisel, sest muidu jõuame omadega ei tea kuhu.Read more

• Day 1

Pastel de nata

November 22, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 17 °C

Eneli ja Sander esimest korda Portugalis ja tunne on hea. Lend lennukiga möödus sujuvalt, välja arvatud see kui proovisime ristsõna lahendada ja Sander ei suutnud meenutada peaaegu, et mitte ühegi laskesuusataja nime kelle nimi klapiks ruutudesse, vähemalt Sudokus tegi ta ees istuvale tädile ära 🧓.
    Kui olime ennst hotelli ära paigutanud, siis jalutasime ringi ümbruskonnas ja üles alla kõndides said ka tänase päeva sammud tehtud.
    Eneli suur soov proovida ära Pastel de Nata🥧 ebaõnnestus täna, sest oli liiga valiv ja karistuseks tellis ta kogemata endale kohvi,mille pidi nina krimpsutades ära jooma.
    Õhtusöögi koha valisime selle järgi, et seal oleks võimalik jalgpalli vaadata. Jalgpalli sai vaadata, küll aga oleks võinud toidu seal tellimata jätta.
    Homme on plaanis teha kolm korda rohkem samme, et Lissaboni võlud ära vaadata.

• Day 2

Üles alla

November 23, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 16 °C

Täna oli plaanis vaadata üle Lissaboni vaatamisväärsused. Ilm oli veidikene liiga heitlik, küll sadas vihma ☔, siis paistis päike ☀️ ja siis jälle tundus, et peaks jaki peale võtma. Hop on-hop off tuuribussiga 🚌 sõitsime suuremad punktid läbi ja jalutades avastasime neid paiku kuhu iga sõiduvahendiga ligi ei pääse. Lissabon on linn kus tee kulgeb kas üles või alla, sirget lõiku on keeruline leida (Sander tahtis lisada, et kõndimine oli raske ja 25 tuhat sammu on ta uus isiklik rekord 💪). Täna läks ka Sanderil kaardi lugemine libedamalt kui eile ning söögikohtade valikutega panime täna täppi (Eneli sai täna isegi kaks Pastel de Natat süüa).
    Homme võtame rendiauto (Sander üritab mulle väita, et ta bronnis Fiat 500 meile, ma ei tahaks uskuda) ja sõidame Lissabonist väljapoole. Ainuke paha asi on see, et homme näitab sajusemat ilma kui täna.

• Day 3

Fiat 500 või ei?

November 24, 2022 in Portugal ⋅ ☁️ 17 °C

Tänane päev algas sellega, et pidime lennujaama minema ja sealt auto võtma. Algselt oli plaan minna sinna jala, aga natukene aega kõndimist ja otsustasime metroo kasuks🚊. Tuli välja, et Sander pole kunagi metrooga sõitnud, seega sai Sander kogemuse võrra rikkamaks. Auto võtmine kulges, nagu meil ikka, üle kivide ja kändude🪨🪵. Küll taheti broneerida meie kaardilt 1000 euri veel lisaks või makske veel juurde. Siis toodi auto ette ja jah, see oligi Fiat 500. Eneli lootus püsis veel, sest sellel esimesel autol oli rehv tühi. Ja kui toodi ette auto number kaks, siis pidi Eneli tõdema, et peame Hispaaniasse välja sõitma Fiat 500ga 😑
    Sander ise on muidugi ülirahul 😏 . Autos istudes on tunne nagu Mr.Beanil . Igas halvas ka midagi head, Sander kihutada ei saa, kuna 100km/h on keeruline autol kätte saada (allamäge ainult vb). Aga igatahes nendesse kohtadesse kuhu täna jõuda tahtsime, Sintra, Mandri-Euroopa kõige läänepoolsemasse punkti ja Cascaisse - sinna me jõudsime (ainult vahepeal oli tunne mäest üles sõites, et peab tagant aitama) .
    Ilm oli täna vihmane, kõrgel oli udu väga tihe ja lained peksid vastu rannikut kõvasti 🌊. Nii kõvasti lausa, et kõndides mööda rannapromenaadi, sai ka Eneli päris korralikult lainega pihta.
    Homme võtame suuna Porto poole.

• Day 4

Suured lained

November 25, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 16 °C

Täna võtsime suuna Lissabonist põhja poole ja eesmärk oli jõuda Portosse. Tee peal külastasime Nazaret ja Costa Novat. Nazare on surfarite paradiis, kuna seal tekkivad lained kutsuvad surfareid kokku üle maailma. Alates novembrist kuni veebruarini on seal surfi hooaeg, sest lained suurimad. Võivad lausa olla nii suured, et Nazares tekkinud laine hoiab ka maailma suurima laine rekordit millel on surfatud, 26 meetrisel lainel. Täna nii suurt lainet polnud, aga suured lained siiski. Käimas oli ka surfivõistlus, rahvast oli nagu murdu ja ilus ilm ning suured lained moodustasid perfektse combo.
    Siis külastasime ka kaluriküla Costa Novat, kus vastupidi on hooaeg läbi, nautida saime mererannas kõndimist ja kalurite majade vaatamist.
    Enne õhtut jõudsime Portosse, kus liiklus tundub veidi sõgedam isegi kui Lissabonis.
    Homme proovime külastada mõnda veiniistandust.

• Day 5

Mida teie siis joote?

November 26, 2022 in Portugal ⋅ ☁️ 11 °C

Sõit portveini piirkonda Duoro Valleysse algas sellega, et pidime rehvirõhku käima kontrollimas (kuskil mägede vahel), sest armatuurlaud muutus korraks vilkuvaks jõulukuuseks ning samuti oli meil täpselt 0 liitrit klaasipesuvedelikku autosse pandud 😑. Sõit kulges pidevalt Eneli kiunumise saatel, et küll me oleme liiga kõrgel, küll on tuul liiga suur ja puhub selle punni tee pealt ära, kui ka lausetega, et küll on ilusad vaated (ainult altpoolt vaadates, mitte kõrgel olles). Duoro Valley on täis veiniistandusi - veini nautlejatele ilmselt paradiis, vaated super ilusad ja nii nad räägivad, et ka vein väga hea 🤷 Külastasime ka meie mõnda veiniistandust kus saime ülevaate seal istanduses tehtavatest veinidest 🍷.
    Veetsime enamuse aja vaateid nautides ning sõidu peale läks ka omajagu aega.
    Õhtul läksime Porto linna avastama. Kas asi oli selles, et laupäev täna, aga väga palju rahvast ja sagimist.
    Homme alustame sõitu natukene allapoole tagasi ja ülehomme peaksime oleme juba Lõuna Portugalis.

• Day 6

Las kallab

November 27, 2022 in Portugal ⋅ 🌧 13 °C

Tänane ilm lõi meie planeeritud päevakava sassi. Pidime liikuma Portost Figueira da Fozi surfama🏄 ja sealt edasi Coimbrasse. Vihmane ilm☔ mis tõi kaasa suured lained ei soosinud aga plaani surfama minna, sest oleme liiga nuubid selles veel, ja nii pöörasime tänase vihmase päeva selliseks kus panime rõhu poodlemisele 🛍️🛒. Kui lõunas on tiba väiksemad lained, siis proovime seal surfata.
    Peale poodide külastasime ka linna mis täis vihmavarje ja Sander ostis sealt vihmavarju, et kui ta sellega ringi kõnnib, siis kõik pilgud on temal. Coimbras, ülikooli linnas, tuiasime ringi mööda tänavaid ja sätime nüüd ennast Saksamaa-Hispaania mängu vaatama 🇩🇪🏆⚽. Fun fact, enamus söögikohad täna õhtul kinni, avatakse alles teisipäeval 🤷
    Homme tuleb kiirteel Fiatile hoogu anda, et jõuaksime Portimaosse välja.

• Day 7

Portimao

November 28, 2022 in Portugal ⋅ 🌙 12 °C

Oleme jõudnud Portimaosse. Kui päeva esimene osa möödus autoga sõites, siis pärastlõunal saime taas samme koguda. Lõuna Portugal on täiesti teine kui põhjaosa. Üldse on vinge näha olnud, autoga teekonda läbides, kuidas loodus muutub, saab kõike siin Portugalis näha . Portimaos jalutasime ringi ja proovisime jälgida, et kuhu õhtusööki sööma minna, sest kaua võib olla nii, et mereande ja head kala ei saa 🦐🐟 (lõpuks panime täppi). Hetkel on siin linnas väga mõnus ja rahulik, suvel kindlasti max level turistikas ja möll käib. Täna peab plaani paika panema mis järgneval kahel päeval täpselt teeme. Homseks bronnisime paadisõidu Bengili koopaid vaatama ja käime lähedal olevates külades. Ülehomme on plaanis surfata ja siis juba alustamegi sõitu Hispaaniasse.Read more

• Day 8

Sool juustes

November 29, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 18 °C

Kell 11.30 pidime olema sadamas, sest sealt väljus paat ⛵ mis pidi meid viima vaatama Benagili koopaid. Kuna tegu oli tuuriga, siis kohale oli tulnud erinev seltskond inimesi - kes hakkasid kurki ja leiba järama, kes istus niisama külmal kivil maas ja kes oli tulnud ainult t-särgi ja lühikeste pükstega, kuigi kõikidel teistel paksemad joped/pusad peal. Tuurigiid oli super tore, rääkis huvitavalt ja tegi naltsi. Nägime kõiksugu erinevaid koopaid ja isegi Trumpi. Delfiine 🐬 täna kahjuks polnud selles kandis ringi ujumas. Tagasi sõites pritsis vett nii kõvasti paadile üles näkku, et siiamaani on tunda kuidas sool🧂üle terve juuste ja näo küljes kinni on.
    Pärast paadisõitu tegime ühe minigolfi ⛳, Eneli sai seekord pähe, aga pidi mängima ka paremakäeliste kaikaga. Siis jalutasime ringi veel sellises külas nagu Lagos ja õhtusöögi sõime taaskord oma "kodutänaval" - Sander proovis piri-piri kana ja Eneli sai kaheksajalga 🐙proovida.
    Homme on viimane täispikk päev Portugalis. Kui lained ja ilm lubavad siis läheme surfama ja külastame kohta mida kutsutakse Portugali Santoriniks.

• Day 9

Kui ei lubata, siis ei lähe

November 30, 2022 in Portugal ⋅ ☁️ 15 °C

Päeva esimene pool möödus vaadates ja jalutades koobastes, väikestes külakestes ja suveniiripoodides. Plaanis oli ikkagi ka minna surfama , aga kui läksime surfilaua ja kalipsode laenutusse, siis meile neid ei antud, kuna lained algatajetele ei olnud täna sobilikud-liiga kiired ja suured. Vaatasime siis kuidas profid sõidavad , aga siis nägime rannas rannatennisevõrgu kõrgusel olevat võrku ja tekkis idee, et läheme ostame Decathlonist rannatennise reketid (mida juba Lissabonis plaanisime osta, aga jäid sinnapaika). Läksime Decathloni aga siin poes neid polnud ja rannatennist me täna siis ka ei saanud mängida 😟, panustame need tegevused siis Hispaanias ära teha.
    Õhtul on plaanis sporti vaadata ja lebotada (jalgpall, võrkpall) ning siis pakime asjad kokku, et oleksime homme valmis Hispaaniasse sõitmaks.