Dag 10: Wellington

March 23, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 20 °C

Vandaag hadden we een guided tour geboekt door de workshop van Weta. Dit is het bedrijf dat alle wapens, harnassen en special effects voor Lord of the Rings en de Hobbit heeft gemaakt (maar ook voor heel veel andere films, zoals District 9, Elysium, Narnia, Avatar en Tin Tin). Tijdens de tour hebben we onder andere een aantal wapens en kledij van de hoofdrolspelers van Lord of the Rings gezien en het harnas van Sauron (helaas mochten we geen foto's tijdens de tour maken). Wist je dat wapens en kledij voor elke karakter in 3 maten gemaakt moest worden? Hobbit maat, mensen maat en Gandalf maat. Leuke tour, was zeker de moeite waard!

's Middags zijn we naar het Museum of New Zealand geweest. Naast de standaard collectie over Nieuw Zeelandse natuur en cultuur was er ook een tentoonstelling over DreamWorks. In deze tentoonstelling lieten ze zien hoe verschillende animatie films zijn gemaakt. Vroege schetsen en maquettes waren er te zien van onder andere Kungfu Panda, How to train your Dragon en Madagascar (zie foto's).

Groetjes