Dag 18: Wanaka - Queenstown

April 1, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 13 °C

Vandaag een lekker rustig dagje. Een korte rit van Wanaka naar Queenstown. Wederom een mooie rit. Zowel Queenstown als Wanaka liggen aan een meer met op de achtergrond bergen. Onze B&B voor de komende heeft een prachtig uitzicht op Lake Wanaka en de bergen erachter. De eigenaresse is momenteel voor vijf maanden in Australië en heeft het in de handen van 2 jonge Ieren, Ger en Claire, en een oudere Engelsman, Rob, achtergelaten, die ze nog maar net kende...bizarre verhaal, maar leuke mensen. Ook zijn er momenteel twee Amerikanen, Jessie en Katherine, aanwezig. Het voelt een beetje alsof je in een studentenhuis woont, maar dan wel een hele schone. Supergezellig dus (en uiteraard uitgebreide gesprekken over Trump).

Queenstown is een leuk stadje, dus we zijn maar even gaan shoppen. Leuke dingen gezien, maar vooralsnog weinig gekocht, morgen nog maar eens een keer kijken ;) Ook hebben we geluncht bij de Fernburger. Een super populaire burgertent (was een half uur / drie kwartier wachttijd), schijnbaar één van de beste! Ik vond hem wel okay (maar ik hou er niet zo van) en Jornie heeft genoten :)

Groetjes