Dag 19: Queenstown

April 2, 2016 in New Zealand ⋅ 🌙 14 °C

'Ik wil een kiwi!!'

Vandaag hadden we met James (we kennen elkaar van een psychologie congres) en zijn familie afgesproken. Samen met hen zijn we met de 'gondola' de berg op gegaan en hebben we ons hier een paar uurtjes vermaakt. Vanuit hier heb je een prachtig op Queenstown. Ik heb ook uitgebreide gesprekken gevoerd met dochter Stella, erg gezellig.

Daarna zijn we met z'n tweeën naar het Wildlife center gegaan, want we wilden graag Kiwi's in het echt zien (je kan natuurlijk niet naar huis gaan zonder zo'n vogel te hebben gezien). Nu kun je denken, kom je die niet tijdens het wandelen tegen.... Nou nee, het zijn nachtdieren. Gelukkig hebben zie in het centrum nachtverblijven, waarin je de vogels kunt bewonderen in rood licht (dus in het donker, ze denken dat overdag snachts is) .

Kiwi's zijn echt zooooo schattig!!!

Verder hadden ze (onder andere) nog Kea's. Dit zijn behoorlijk brutale en slimme papegaaien. Ze schijnen in het wild het erg leuk te vinden om rubberen dingen te vernielen, vooral ruitenwissers van auto's zijn het doelwit.

Ook ben ik fan geworden van de Weka. Dit is een vogel die niet vliegt en erg nieuwsgierig is (zie foto). Toen we in Abel Tasman aan het strand kampeerden hadden er ook eentje op bezoek. Het is wel interessant om te zien dat er zoveel vogels zijn die niet vliegen. Nieuw Zeeland heeft van oorsprong ook weinig roofdieren, dus vliegen is ook niet echt noodzakelijk. Ze hebben zelfs parkieten die wel kunnen vliegen, maar het liefst gewoon een beetje over de grond lopen, erg geinig om te zien. Tegenwoordig zijn er helaas wel roofdieren, zoals de buidelrat en een soort wezel. Hierdoor is de Kiwi bijvoorbeeld bedreigd.

's Avonds lekker pizza gegeten bij Winnie's en een wandeling gemaakt, waarbij we de zon onder hebben zien gaan (romantisch!!!! Moet af en toe heh).

Groetjes