Dag 20: Queenstown/ Mt. Cook/ Fairlie

April 3, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 34 °C

Helaas moesten we onze tijdelijke 'familie' in Queenstown weer verlaten. Maar we hebben er weer nieuwe vrienden bij! In de stromende regen reden we stad uit...en dat terwijl we een hike op de planning hadden staan (aaaaaah). Maar goed, op weg naar Mt. Cook!

Onderweg bleef het maar regenen, tot aan Omarama. Hier hebben we geluncht in een café dat meer leek op een ziekenhuis kantine uit de jaren 70, dan een café. Tl verlichting is ook zo sfeer verhogend. In Omarama hebben we lifter #5 opgepikt, Maria uit Oostenrijk (ook toevallig blond kort haar maar nee niet die). Ze is met ons tot Twizel meegereden. Ze vertelde dat er roei wedstrijden waren tussen scholen waren dit weekend en dat ze rond lunchtijd een parade door de stad zouden hebben, afsluitend met een haka (ceremoniële dans). Gelukkig waren we net op tijd voor de haka, echt heel cool. Vervolgens hebben we afscheid genomen van Maria en zijn we naar Mt. Cook gereden. Gelukkig klaarde het op toen we de hooker vallley track zijn gaan doen. De track leidde naar een meertje onder aan Mt. Cook. En Jeetje Christus wat waaide het hard daar (maar mooi natuurlijk, maar dat erbij zetten wordt ondertussen een beetje overbodig).

En nu zitten we in Fairline. Geen idee hoe het er hier buiten uit ziet, want we kwamen in het donker aan. We zullen in de ochtend zien!

Groetjes

Ps. Wintertijd is hier in gegaan, dus het verschil met Nederland is van 12 uur (en afgelopen week 11 uur) naar 10 uur gegaan! Yeey!