• Day 27

Dag 23: Kaikoura

April 6, 2016 in New Zealand ⋅ 🌙 15 °C

Walvissen!!! En dolfijnen!!! Wooohoooh!!!

We hadden vandaag echt geluk. Prachtig mooi weer, bijna geen golven, dus perfect weer om walvissen te spotten. We hebben 3 potvissen (sperm whales) gezien, daar kwamen we voor. Je ziet niet veel meer dan wat water dat omhoog gespuwd wordt en als ze duiken de staart, maar toch wel gaaf. Ze hebben hier ook albatrossen, leuk om die vogels ook eens in het echt te zien. Op de terugweg naar de haven kwamen we echt een gigantische groep dusky dolphins tegen. Ik heb nog nooit zoveel dolfijnen bij elkaar gezien, heel erg tof! We kregen heel wat tijd om deze prachtige wezens te bewonderen. Af en toe werd er ook even een sprongetje gemaakt. We hebben mooie foto's kunnen maken, maar deze staan helaas op de camera en nog niet op onze telefoon. Je zult het dus met een kiekje van Jornie's telefoon moeten doen.

Voor lunch hebben we lekker sushi gegeten. Sushi, omnomnomnom. En voor avondeten pizza bij Black Rabbit (was ook erg lekker).

Morgen onze laatste dag voor vertrek *snif*