Hiroshima/Miyajima dag 11

August 5, 2018 in Japan ⋅ ☀️ 32 °C

Vandaag hadden we een dagtrip naar het eiland Miyajima op de planning staan. Vanuit Hiroshima moesten we met de trein naar Miyajimaguchi, ongeveer 35 minuten, en vervolgens met de veerboot naar het eiland.

Het eiland staat bekend om zijn grote rode torii, die voor de kust van het eiland in het water staat. Daarnaast (dit wist ik niet voordat we op het eiland waren) lopen er ook verschillende tamme herten rond, die je tassen onderzoeken op zoek naar eten.

Op het bergachtige eiland kun je naar Mt. Misen, het hoogste punt wandelen. Echter was dat geen optie met het hete weer. Daarom zijn we deels omhoog gegaan met de kabelbaan. Daarna is het en kilometer naar de top. Het idee was om dit te doen en dan weer door het bos naar beneden te lopen. Maar zoals het al de hele vakantie gaat gooit het hete weer roet in het eten. Bovengekomen met de kabelbaan begon ik al hoofdpijn te krijgen en ik weet dat het er daarna vaak niet beter op wordt. We hebben toen dan ook maar, verstandig genoeg, besloten richting het hotel te gaan (wat dan nog wel een anderhalf uur reizen is). Tegen de tijd dat we terug waren in het hotel was de hoofdpijn dan ook uitgegroeid tot een full-blown migraine. We zijn dan ook maar rest van de avond in het hotel gebleven.

Morgen is het memorial dag in Hiroshima. Het is dan 73 jaar geleden dat de atoombom insloeg. In de avond worden lantaarns te water gelaten. Overdag doen we denk ik maar even rustig aan.