• Day 3

Sedona dag 1 - ochtend

April 22, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 16 °C

Vanochtend door het tijdsverschil al vroeg wakker. Het ontbijt in Phoenix was om te janken. Niet gedaan overigens.

Toen met de auto naar Sedona vertrokken.

De snelweg was spannend maar het ging beter dan gedacht! In 2 uur tijd eerst naar het Ranger Visitor Center gegaan, om een America The Beautifull pass te kopen. Omdat je overal voor parkeren en binnenkomst moet betalen.

Het eerste zicht op de rode bergen is adembenemend. Zo groots en spectaculair! Omdat ik zo vroeg was besloot ik gelijk maar een hike te doen. De vrouw van het Visitor center had er een aangeraden en die was erg leuk. Je kan hier foto's blijven maken. Heel bijzonder.

De trail eindigde bij een corridor van 2 bergen, die als een soort trechter de wind enorm versnellen. En dan is er precies een heuveltje waar je vol gebeukt wordt door de wind. Was mooi.

Toen naar het hotel gereden. De kamers waren nog niet schoon. Dus wat eten zoeken dan maar. Gevonden bij The Coffee Pot. Ik denk dat de naam slaat op de emmers waarin je je koffie krijgt. Wat eigenlijk ook nergens op slaat want je krijgt je eigen (volle) thermoskan koffie er naast.

Uiteindelijk een keus uit de 100 varianten omelet kunnen maken. En lekker gestruind in winkeltjes en galerietjes. Nu even een powernap!