Los Batanes

June 3, 2016 in Spain ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag staat er na een rit van iets meer dan 400 km, een totaal van 2404 km op de teller. Daarvoor hebben we 273 liter diesel nodig gehad.

Gisteren beleefde we nog een hilarisch moment bij het zwembad in Peniscola. Wij lagen met zijn vieren te chillen, toen een vrouwelijke Nederlandse en tevens zwartgeblakerde walrus begon te schreeuwen dat er een kat of rat langs haar been zou zwemmen in het zwembad. Meteen stond het halve bejaardenhuis naar het zwembad te staren alwaar een donker uitziend object waarneembaar was, op de bodem van het zwembad. Hierop heb ik, Jorrit, mijn stoute slippers uitgetrokken en een duik gewaagd om het object onder water te identificeren. Aldaar aangekomen trof ik na enig onderzoek een stuk palm-boomschors aan. Ik nam dit vervolgens in mijn hand en sprong hard het water omhoog met de boomschors in mijn hand en schreeuwde luidkeels; WHAAAAAAA EEN DODE RAT!!! Twee dames kregen ter plekke een hartverzakking, één bejaarde man zijn stoma knapte ter plekke, een andere liet van schrik alles in zijn incontinentie luier lopen en twee andere bejaarde mannen moesten gereanimeerd worden, maar dat mocht helaas niet meer baten. Vanaf dat moment werd ik door de vrouwelijke campinggasten trouwens "een echte vent" genoemd!Read more