Hasta luego España et bonjour France!

July 2, 2016 in France ⋅ ☁️ 21 °C

Tot ziens Spanje en goedendag Frankrijk! We moesten helaas een dag langer in El Vetdrel blijven ivm de reparatie van onze auto. Daarom besloten we om direct na de reparatie te vertrekken richting Frankrijk. Om 13.00 uur was ik, Jorrit, terug op de camping. Een intercooler/turbo buis rijker, 340 euri lichter... maar goed, auto gefixt en op naar de volgende bestemming. Helaas was het ontzettend heet terwijl wij de laatste dingetjes nog moesten inladen in onze caravan. Helemaal bezweet en als vuurrode tomaten vluchtten we vervolgens zo snel mogelijk onze airco auto in, om deze rotplek te verlaten. Iedereen keek ons aan alsof we een stel malloten waren!

Een kleine 350 km verder en aangekomen in Frankrijk, de Languedoc, moesten we de snelweg af om vervolgens 50 km via slingerweggetjes door de bergen in de buurt van onze camping te komen. Toen moesten we met caravan en al een dikke kilometer over een steile en hobbelige zand/rots weg om bij de camping te komen. Wat een avontuur....

Saar en ik zijn tot de conclusie gekomen dat dit de allermooiste camping is waar we OOIT zijn geweest!! Echt ongelooflijk mooi!! Helemaal in bossen verscholen, met prachtige plaatsen en enkel het geluid van de wind in de bomen, een kabbelend beekje en het fluiten van de vogels! Een heerlijk zwembad en vrijwel de hele camping (25 plaatsen ofzo) voor ons alleen. De 35 jarige NL eigenaar (jaloers, jaloers...) heeft dit perceel, ruim 1,5 bij 1,5 km, 10 jaar geleden gekocht met zijn NL vrouw en woont er samen met zijn 3 kinderen (vierde op komst), twee superlieve honden, katten, dik vet varken, paarden en geiten. Echt een paradijs en wat een on-voor-stel-baar mooi huis hebben deze mensen!!!! Het lijkt serieus op een plek uit een sprookjesboek.

Vanuit de camping hebben ze een prachtig paadje aangelegd wat langs een riviertje loopt en waar je kunt poedelen in fantastische watervalletjes. Wat een oase van rust en mooie plekken. Iets verderop kun je lopend naar een klein meertje waar je een vlot kunt pakken om te varen. Max vind alle dieren natuurlijk fantastisch en is dikke maatjes met Lobke de hond, die hem overal trouw volgt!

Inmiddels is er een NL gezin met camper gearriveerd. Zij hebben een VIERLING!! Wat een prachtig gezicht om 4 jongetjes van 3 jaar te zien rondrennen, maar ik zou niet willen ruilen, wat een werk zeg.... Max vind het ook geweldig en vindt het super leuk om met ze te spelen.

Trouwens wel direct een verschil in prijzen zeg! Even een voorbeeldje, in Spanje kochten we geregeld grote verse gamba's. Die kosten daar 7,95 per kilo terwijl ze hier in Frankrijk 20,90 euro per kilo kosten!!!!!! En deden we daar boodschappen voor ongeveer 60 euro, hier konden we meteen 110 euro aftikken. Maar we genieten met volle teugen, van de welbekende kaasjes, mergues-worstjes en natuurlijk de wijntjes! Wat een fantastische plek, hier gaan we zeker nog ooit terugkomen.

Oh ja, terug omhoog met de caravan gaat niet lukken, daar is het te steil voor, dus dat gaat de vriendelijke eigenaar met zijn 4-wheel drive jeep voor ons doen;)