• Day 15

Española

March 15, 2017 in Ecuador ⋅ 🌬 18 °C

Odstrčený ostrov na jihovýchodě souostroví. Je známý hlavně jako hnízdiště albatrosů, ale na ty jsme netrefili správnou sezónu.
    Přesto stal ostrov za to. Mořští leguáni jsou tu krásně barevní, to samé platí pro ještěrky. Samice zrovna vyhrabávaly hnízda a viděli jsme i několik leguánů zdolávat útesy v bouřlivé vodě.
    Hnízdí tu i mnoho ptáků, viděli jsme boobies, pelikány, fregatky i hodně malých pěnkav. Speciální zážitek je vždycky kolonie lachtanů se spoustou hravých mláďat.
    Na ostrově bylo pekelné vedro, ono vyskytovat se v poledne na rovníku pod oblohou bez mraků na skoro holé skále není zrovna chytré, ale měli jsme povolení jen od 12 do 14h.
    Nesmělo chybět ani šnorchlování u nedalekého ostrůvku Isla Gardner. Voda byla velice čistá, překvapivě studená a ryb nebylo moc. Ale viděli jsme želvu i lachtany ve vodě.
    Nejhorší byla cesta. Malá loď s patnácti lidmi na palubě byla přeplněná a nepohodlná. Bylo horko, minimum stínu, všude smrděl benzín a plavba k ostrovu trvala dvě hodiny. Ale přežili jsme to. Poučení zní, že kvalita různých výletů se může hrozně lišit a podle ceny to nejde předem odhadnout.