Death Valley & June Lake

September 15, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 10 °C

Tijd voor Death Valley, de heetste plek op aarde! Je ziet hier overal bordjes: 'prevent boil-over, turn off air-conditioning', dus het is warm, heel warm! Zodra je de auto uitstapt is het alsof iemand met een föhn in je gezicht blaast.

We stoppen bij Zabriskie Point. Dit lijkt net een buitenaards landschap, onwerkelijk, zo mooi! Zwaar onder de indruk rijden we verder. De afstanden zijn groot, en buiten de top sights is het landschap overal hetzelfde, dor en droog. Tsja, woestijn he?

Omdat we vandaag een fikse afstand moeten afleggen rijden we door naar June Lake, onze laatste stop voor Yosemite. Het landschap verandert ieder uur lijkt het wel, van een droge woestijn naar bergen, rotsen, naaldbomen en meren. Het begint te kriebelen, morgen Yosemite waar we al maanden naar uitkijken! Met June Lake zijn we ook voor het eerst in berengebied. Stiekem toch spannend, zeker omdat ons camping plekje wel erg afgelegen is.. Geen grote beren te zien, maar we zien wel een wasbeertje, tof!