Ghost town

September 16, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 9 °C

Het regent en stormt de hele nacht bij June Lake, veel slapen we niet. Als ik mijn telefoon wil pakken voel ik dat ons tentje doorweekt is, en mijn iPhone dus ook.. shit!! We besluiten ons er niet druk over te maken, jammer dan, we hebben een volle dag voor de boeg!

Als we snel inpakken zien we dat andere mensen op de camping het ook koud hadden: ik zie ineens een kofferbak opengaan waar iemand uitspringt, goeiemorguhh! Haha, in je kofferbak slapen kan natuurlijk ook 😜.

We rijden eerst naar Bodie, een spookstadje uit de goudzoekerstijd. We rijden drie kwartier over een zandpad de bergen in om er te komen maar het is de moeite waard. Het stadje is door de koude winters zeer goed bewaard gebleven. Het dorp ligt vlakbij Death Valley, de warmste plek van de VS, maar Bodie zelf is dan juist weer de koudste plek van het land!

Het lijkt alsof de bewoners halsoverkop zijn vertrokken, alle meubels, vuile vaat en etenswaren staan er nog. Ook zien we op veel plekken nog kogelgaten waar vroeger shootouts plaatsvonden. Alsof we in een western rondlopen! 😎