Hiep hiep hoera!!

December 25, 2015 in New Zealand ⋅ ⛅ 25 °C

Christmas day! Maar belangrijker nog, Thomas' birthday! 😃 Er staat een prachtig gedecoreerde en gevulde ontbijttafel klaar mét verjaardags cupcakes en kaarsjes. Wat een feest! Thomas wordt goed verwend, maar het beste cadeau is toch het feit dat we daar met z'n allen zitten in plaats van met z'n tweetjes. Heel bijzonder om een dag als deze mét familie te mogen vieren, helemaal aan de andere kant van de wereld!
    Na een snelle skype sessie met familie Valkenburg (ze zitten in Nederland nog aan het kerstavond diner en het klinkt erg gezellig.. Proost! Haha!) gaan we weer op weg, richting de zon. Van kopjes koffie 'met een view' in Waiwera, lunch in de wildernis in Pokeno en potjes kaarten bij een schitterende gratis camping, naar een topavond met opnieuw een heerlijke bbq tussen de geitjes en varkentjes op de Waitomo farm stay. Een wel heel speciale verjaardag en absoluut een onvergetelijke kerst. We maken er een feestje van, ook op de camping!
    Tweede kerstdag brengen we een bezoekje aan de Waitomo glowworm caves. Luuk gaat voor een vijf uur durende adrenaline rush, wij voor een rustige boot- en wandeltocht. Een beetje jaloers op Luuk's avontuur ben ik wel, maar gelukkig beleven wij ook een topdag! 😃 De glowworm caves zijn prachtig (helaas niet mijn foto, foto's maken mocht helaas niet!), een beetje zoals de droomvlucht in de Efteling maar dan zonder elfjes. Na de grotten doen we de ruakuri bushwalk, een van de mooiste short walks ter wereld (met een korreltje zout: in onze reisgids zo'n beetje iedere wandeling hier de mooiste ter wereld 😜). We lopen door natural tunnels en zien watervallen en gorges, prachtig!
    Als we die avond doorrijden naar het Tongariro national park blijkt het moeilijk een kampeerplekje te vinden.. Alles is vol, oeps! Gelukkig vinden we op de valreep nog een plekje bij de Plateau Lodge. Na een heerlijke 'net als thuis' maaltijd van pompoensoep met risotto en zalm duiken we vroeg ons bedje in om ons voor te bereiden op de fysieke uitdaging die ons te wachten staat. De mooiste dag hike van Nieuw Zeeland: De Tongariro Alpine Crossing 😁.