Het goede leven in Napier

December 29, 2015 in New Zealand ⋅ ⛅ 27 °C

De volgende dag rijden we naar Napier. Niet ver, maar we maken onderweg zo veel stops dat we toch een hele dag onderweg zijn. Eerst een stop om foto's te maken met Tongariro en Ngauruhoe op de achtergrond (mission accomplished!), dan pootje baden bij het prachtig blauwe lake taupo gevolgd door koffie en lunch bij het licorice cafe, een uitkijkpunt op twee schitterende watervallen en nog meer koffie (hier moeten Thomas en ik een beetje aan wennen, wij zijn geen koffie stops meer gewend haha!). We rijden door naar Napier en belanden uiteindelijk op een schitterende gratis camping recht aan zee. Enorm genieten, zo'n mooi uitzicht 😃.
    Die avond doen we lekker luxe met stokbrood met kaasjes en een wijntje. 's Avonds flink wat potjes De Grote Dalmuti en slapen met het oorverdovende geluid van de golven. De golven klinken zo hard dat ik wakker word in de volste overtuiging dat de golven tegen de camper aanslaan.. Mijn hart in mijn keel en ik lig de halve nacht wakker. Natuurlijk is er helemaal niets aan de hand.. Ik ben soms ook zo vermoeiend 😜.
    De volgende dag trekken we ongedoucht (tja, gratis camping he?) onze mooiste kleren aan. We gaan wijnproeven, en dat te voet vanaf de camping 😃. Die dag beginnen we met een wijnproeverij bij Clearview estate, waar we naar huis gaan met een heerlijke Hawke's Bay sauvignon blanc. Daarna gaan we chique uit eten bij Elephant Hill Reserve. We eten ongelofelijk lekker met uitzicht op de wijnvelden. Iedere gang is smullen. Ik bedenk me dat de herinnering aan deze maaltijd ons er vast doorheen gaat helpen op de culinair gezien moeilijke momenten die ons nog te wachten staan (Willen we écht naar Mongolië? Daar eten ze gefermenteerde paardenmelk met yakboter, brrr). Maargoed, haha. Het is een avond met heerlijk eten, fijne gesprekken en nog fijnere mensen. Hoogtepuntje! 😍