• Day 141

Op gletsjerjacht

January 5, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 7 °C

De volgende dag bezoeken we de Franz Josef gletsjer. Helaas is het beklimmen van de gletsjer toch echt te duur voor ons nu de gletsjer alleen nog maar per helicopter te bereiken is (over de effecten van global warming gesproken..). Ik baal er enorm van, maar ik kan het tegenover mezelf niet verantwoorden zo veel geld uit te geven voor één middag. Helaas! Gelukkig is de wandeling naar de voet van de gletsjer ook prachtig. Al maken we voornamelijk foto's van de mooie omgeving en niet van de gletsjer. De Perito Moreno heeft ons een beetje verpest op gletsjergebied, haha!
    Na een bezoekje aan Lake Matheson, dat met haar spiegelende water volgens onze reisgids op iedere Nieuw Zeeland kalender te vinden is (wij zien alleen geen weerspiegeling, toch maar de kalender aanschaffen dus 😉), rijden we door richting Haast pass. We overnachten opnieuw op een DOC camping zonder water maar mét schitterend uitzicht. Genieten. Het leven is mooi.