Zuid West Nieuw Zeeland

January 6, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 27 °C

Na een bezoekje aan de blue pools (met recht blauw genoemd, wauw!) rijden we via lake Wanaka en lake Hawea (dubbel wauw!) naar Lumsden. Lumsden bestaat uit niets meer dan een kruising van twee wegen. Geen tankstation, geen supermarkt, geen restaurant en geen mobiel bereik (alhoewel, dat is niet echt uitzonderlijk hier, haha!). Er is geen enkele reden om hierheen te gaan, ware het niet dat we hier hebben afgesproken met Fons en Marie-José.
    Hobbeldebobbel, een half uur over een zandweg naar ons huisje in the middle of nowhere. Zo fijn om ze weer te zien 😃. Zij hebben een andere route genomen dan wij en dus hebben we elkaar heel veel te vertellen. Een paar glazen wijn, een paar spelletjes (we worden voorspelbaar, haha!) en een aflevering van WIDM later liggen we allemaal te slapen op de bank. Heerlijk.
    Vanuit Lumsden rijden we gezamenlijk door naar Manapouri. Met veel moeite hebben we de enige hotelkamer in de wijde omgeving kunnen bemachtigen. Zoiets hebben we nog niet eerder meegemaakt, minder fijn aan reizen in het hoogseizoen. Gelukkig hebben we vanuit onze kamer schitterend uitzicht op lake Manapouri.
    Die avond stormt het flink (zijn wij even blij dat we niet in ons tentje liggen!), maar als we de volgende dag wakker worden zijn de donkere wolken verdwenen en is er een regenboog voor in de plaats gekomen. Ik zie de regenboog als een teken. Zie je wel, vandaag wordt een top dag! 😃
    Voor we verder rijden richting Milford Sound maken we nog even mooie foto's aan het strand en genieten we van de rust. Het blijft Nieuw Zeeland he? Het land is zo uitgestrekt dat er ook in het hoogseizoen nauwelijks andere toeristen te bekennen zijn.