AC#7: Uitstapje naar Tilicho lake

March 29, 2016 in Nepal ⋅ ☀️ 14 °C

Manang (3540) - Tilicho Base Camp (4150)
    - Gewandeld 13km

We worden wakker met schitterend weer, dat belooft wat. Vandaag laten we het Annapurna Circuit achter ons en maken we een uitstapje: Tilicho lake -het hoogste meer ter wereld op 4920 meter- staat op het programma.

We lopen vanuit Manang naar Tilicho Base Camp. Weer een prachtige route. De paden zijn smaller, de teahouses dunner bezaaid en de andere wandelaars minder aanwezig dan op het gebaande pad. We lopen door landslide gebied, met links een steile afgrond naar beneden en rechts een steile helling naar boven. Een beetje spannend, maar het gaat gelukkig goed.

De enige levende zielen die we onderweg tegenkomen zijn grazende yaks (ohja, en een vriendelijke Nepalees die ons de weg wijst als we verkeerd dreigen te lopen). Het landschap is prachtig. Met elke stap komen we dichterbij de witte bergen waar we over een paar dagen middenin zullen zitten. We kunnen het zelf nog niet geloven.

Die avond slapen we in het meest primitieve guesthouse tot nu toe: geen douches, geen stromend water en geen elektriciteit. En koud! Brrr. We trekken onze vieze dekens extra hoog op, over onze slaapzak heen. Tja, de lakens worden hier op deze afgelegen plek duidelijk nooit gewassen.. Maargoed, nood breekt alle wetten.