AC#15 & AC#16: Een kleine reprise

April 6, 2016 in Nepal ⋅ ⛅ 12 °C

Ghasa (2010) - Tatopani (1200)
    - Gewandeld 17km

Vandaag heb ik niet zo'n zin. Dat is de eerste keer deze trek. Normaal gesproken staan we iedere ochtend enthousiast op, zin in weer een dagje wandelen. Ik wijt het aan mijn voeten die inmiddels onder de blaren zitten, en ook mijn spieren voelen iedere dag stijver. Au. Thomas heeft gelukkig nergens last van en hij neemt me op sleeptouw. De lieverd.

De route vandaag is niet zo bijzonder, ik maak dan ook nauwelijks foto's. Veel bergaf, we zijn inmiddels gedaald tot 1200 meter. Of ja, ik denk eigenlijk dat het opnieuw prachtig was maar dat ik er inmiddels een beetje aan gewend ben geraakt.. Erg, haha! In Tatopani gaat iedereen naar de hotsprings maar wij zijn te moe om onze kamer te verlaten. We hebben het trouwens ook te warm. Na de vele dagen koukleumen is het ineens weer zweten geblazen.

----------------

Tatopani (1200) - Ghorepani (2870)
    - Gewandeld 15km

Gaan we het doen? Nog één laatste kunstje? Poon Hill is beroemd om zijn prachtige zonsopgang, en dat lijkt ons een geweldige afsluiting van de trek. Enige nadeel is dat we terug de hoogte in moeten, ruim anderhalve kilometer.. Daar komen we net vandaan man! 😉

Als we opstaan in Tatopani voelen we ons goed en we besluiten ervoor te gaan. Nog een dagje knallen, we zijn er bijna! Hoewel het flink zweten is valt de klim best mee. De weg naar Ghorepani is mooi en hoewel het pad hier duidelijk drukker is (de 5-daagse poon hill trek is de meest populaire in dit gebied!) genieten we er toch van nu we beseffen dat het einde van de trek in zicht is.

In Ghorepani vinden we een heerlijk guesthouse. De moeder des huizes serveert geweldig lekker eten. Zo lekker hebben we het al even niet meer gehad. Nu we weer in een hoger gelegen gebied zijn mag ook de kachel weer aan, heerlijk! Enige jammere is de arrogante Fransoos die ons voor de zoveelste keer deze trek komt vertellen hoe snel hij wel niet gelopen heeft. Ik weet dat ze niet allemaal zo zijn, maar echt, wat zit er in Frankrijk in het water? Zo irritant, haha!