Surfin' Namibia

September 30, 2016 in Namibia ⋅ ☁️ 15 °C

Swakopmund is onze volgende bestemming. Zeker na het snikhete Etosha is de koele, grijze kust van Namibie even wennen. Ook dit slaperige stadje voelt qua looks heel Duits aan. We gunnen onszelf een break om boodschappen te doen, een kaartje naar huis te sturen en op de camping onszelf en onze kleren te wassen (hard nodig!) en wat dingen te regelen voor de komende dagen. Tja, dat reis plannen is er een beetje bij ingeschoten de afgelopen dagen. Te druk met genieten.

De volgende ochtend worden we opgehaald, we hebben een sandboard tripje geboekt. Super veel zin in. Deze keer krijgen we een serieus snowboard + boots aangemeten. Zouden onze snowboard skills dan toch nog van pas komen? In Peru stelde het sandboarden niet zo veel voor, al hebben we ons toch goed vermaakt. Namibie is het echte werk: geen plank met klitteband maar echte boards nu :) het duurt even één afdaling om er weer in te komen maar daarna gaan we echt lekker in keurige vloeiende bochtjes de duinen af. En dan dat uitzicht: goudgele bergen tegen een blauwe lucht. Zo gaaf! Enige nadeel is dat je zelf steeds weer het bergje moet oplopen, maar als we steeds weer boven op de duin staan voor een nieuwe afdaling is het echt weer volle bak genieten van de 360 graden view.

Het echte hoogtepunt komt pas als we facedown naar beneden sleeën op een dunne plank. De voorkant van de plank naar je toe en omhoog trekken, naar voren leunen en gaan met die banaan. Het ging verschrikkelijk hard! We tikken de 66 en 63 km per uur aan, dat is dus echt knetterhard!! Dat Thomas zijn inmiddels derde maar wel nog gloedjenieuwe trainingsbroek op de knieën in 10 seconden verslijt is verder niet zo erg. Dit was kicken! Als uitsmijter krijgen we nog een heerlijke lunch op de achterklep van een bakkie. We zijn dus niet de enige die op die manier eten :)

Na een super leuke ochtend zoeken we een nieuw kampeerplekje bij een goedkopere camping (30 euro per nacht vinden we toch wel erg duur) aan het strand, verder compleet verlaten. Het waait wel zo hard dat we bang zijn onze tent te verliezen, maar gelukkig staat hij er nog als we de dvd hebben opgehaald met de sandboard-footage van eerder die dag. We maken uitgebreid gebruik van de enorme camping kitchen en eten onze buikjes vol aan belachelijk luxe zelfgemaakte Mexicaanse taco's met guac, yum! Topdag!