Absurd mooi!

October 3, 2016 in Namibia

Op een gegeven moment komen we bij een parkeerplaats waar we ons geliefde bakkie moeten achterlaten. Je hebt vanaf dat moment namelijk echt een 4WD nodig voor de laatste kilometers. We hebben mensen het wel zien proberen met een normale auto, maar dat zouden we echt niet aanraden. Tot de bovenkant van je wielen vast in het zand, wachtend op hulp. No fun! Wij besluiten te gaan lopen, al nemen we halverwege toch maar een lift met een soort van OV-jeepje. We willen nog wat van onze energie bewaren voor wat er komen gaat.

Het aanzicht van Deadvlei stelt allesbehalve teleur. Je moet dit echt met eigen ogen zien om het te geloven, maar de kleuren zijn oogverblindend en 100% echt: zwarte versteende bomen op een spierwitte zoutvlakte met op de achtergrond de rode duinen van Namibië en haar knalblauwe lucht. Dit is echt een knijp jezelf in je arm moment. Wat is dit mooi.. We staan anderhalf uur lang met open mond te kijken en blijven maar foto's maken vanuit alle hoeken. Echt waanzinnig! Check de foto's voor het bewijs.

Na een hele ochtend bij Deadvlei te hebben gespendeerd en duinen op geklommen te hebben zoeken we een plekje om te lunchen. Het is moeilijk om afscheid te nemen van deze prachtige plek, om weer terug te gaan naar de 'echte' wereld. Maar het is ontzettend heet -de zon is op haar felst- en we hebben honger. Als we een lunchplekje hebben gevonden ontmoeten we een Canadese familie met wie we een leuk gesprek hebben. Ze bieden ons een lift aan terug naar de parkeerplaats (zeer welkom) en we wisselen meteen maar even adresgegevens uit om elkaar nog eens op te zoeken. Zo gaat dat als je voor langere tijd reist, vrienden heb je zo gemaakt :)

Eenmaal terug op de parkeerplaats besluiten we nog een hike te doen naar de minder bekende Hidden Vlei. Ook best een onderneming om niet te verdwalen in dit weidse landschap. Hoewel niet zo mooi als Deadvlei genieten we er van om de toeristenmassa achter ons te laten en even alleen te zijn. Lekker met z'n tweetjes snowangels maken in het zand en tot vervelens toe naar het mooie uitzicht staren.