Ooit komen we terug!

October 6, 2016 in Namibia

De volgende ochtend gaan we weer vroeg op pad om de canyon bij daglicht te ontdekken. De grootte is overweldigend. Je kunt heel ver kijken en vanuit iedere hoek is het uitzicht weer anders. We lopen langs de canyon af tot we een top plekje vinden. Even een moment nemen om bewust te genieten van hoe mooi het hier is. We besluiten ter plekke nog eens terug te gaan om de Fish River Canyon hike te doen: Een mega zware maar mooie 4-5 daagse hike door de canyon. Andere toeristen zijn er trouwens wel, maar niet meer dan een handvol (al zou het kunnen dat we de touringcars vakkundig hebben ontweken). Een groot verschil met de Grand Canyon ;)

‘s Middags besluiten we weer verder te rijden. Niet ver buiten het park ligt Road House, een soort restaurant / hotel / camping. Vrij toeristisch maar wel erg leuk! Overal op het terrein vind je oldtimers en oude snuisterijen waardoor het als een gezellig allegaartje voelt. We kijken onze ogen uit.

Voor we weer verder rijden trakteren we onszelf op een goddelijke burger met friet. Of hij echt goddelijk was.. geen idee. Maar het is heerlijk om weer eens uit eten te gaan na al die zelfgekookte maaltjes. Niet voor te stellen dat we even geleden in Azië wel drie keer per dag uit eten gingen!

Tijd om te vertrekken. We slaan rechtsaf richting de Zuid-Afrikaanse grens, richting Ariamsvlei. Inmiddels is het alweer einde middag: tijd om een camping te zoeken want de grensovergang zullen we niet meer redden vandaag.

We stoppen bij het dorpje Grünau en vinden een plekje bij de White House campsite. Meer dan een paar plekjes bij een boerderij is het niet, maar de omgeving is prachtig en de lieve gastvrouw maakt het méér dan goed. We zijn nog niet binnen of we worden verwend met zelfgebakken sopkoeke, een soort brosse kruidige koeken. Super lekker.

Later die avond begint het zo hard te waaien en stormen dat we besluiten onze tent maar onder een overkapping te plaatsen. Het waait ineens zo hard dat we echt bang zijn dat onze tent het niet gaat overleven. Ach, het heeft wel wat. Terwijl het buiten stormt zitten wij heerlijk in een stenen iglootje te bloggen met een kopje thee.

Dit was het dan voor Namibië.. ons laatste nachtje! Een beetje moeilijk vinden we het wel. Wat was Namibië ongelofelijk mooi en indrukwekkend! We hebben 2/3 weken ontzettend genoten van de schitterende natuur, de vriendelijke mensen, de dieren waarvan we nooit hadden gedacht ze in het echt te zien, de prachtige kleuren, de gezellige dagen met zn tweetjes al cruisend over de zandwegen met een muziekje op, de adembenemende Sossusvlei en tot slot de Fish River Canyon. Hier willen we absoluut nog eens terug!