The safari cherry on top

October 14, 2016 in South Africa ⋅ 9 °C

De volgende dag maken we ons op voor weer een dag Hluhluwe-Imfolozi. We hebben de smaak weer helemaal te pakken en na de regenachtige ietwat deprimerende dagen eerder die week hebben we veel zin om weer gewoon weer op dierenjacht te gaan, ook al hebben we al zo veel moois gezien. Ook nu weer heel veel neushoorns, zowel black als white rhino's (gelukkig zonder hoorn! om ze te beschermen). Dat blijft zo ontzettend bijzonder.. zo'n machtig dier. We bidden dat ze mogen blijven bestaan. De cijfers wat betreft stropersaanvallen blijven heftig.
    Hoogtepuntje van de dag? Een 'ark van Noach'-achtig tafereel met giraffes en zebra's langs de kant van de weg. Zo bijzonder en mooi. Dit verveelt nooit. En een dung beetle! Ik weet nog dat we een natuurdocu keken met beelden van dit diertje, ongelofelijk dat ze zo sterk zijn dat ze zo veel gewicht kunnen voortduwen. Aan het einde van de middag rijden we weer opgetogen het park uit. Nu kunnen we met een gerust hart vertrekken, ook al hebben we zelfs in 2 dagen nog lang niet alles gezien.
    Op weg naar Hluhluwe town -Thomas wil absoluut niet meer in die vreemde backpackers slapen van 2 nachten daarvoor, no way!- bespreken we onze opties. We zitten nog steeds met dat lekke luchtbed, geen fijn vooruitzicht. Toch maar proberen dan? Veel geld kwijt zijn aan een kamer zien we ook niet zitten. We besluiten het erop te wagen bij een andere camping (wel een andere dan de vorige nacht voor de zekerheid), en komen uit bij 'Bushbaby Lodge' die gerund door een Belg. Leuk!
    We zoeken een plaatsje uit na heeel zorgvuldig de grond te hebben gecheckt op doorns (dit gaat ons nooit meer gebeuren!) en zetten meteen onze tent op en pompen ons luchtbed op.. wie weet is hij helemaal niet lek? Fingers crossed! Maar na een uurtje zien we het al. Jep. Hij is toch echt lek. Ik ga praten met de eigenaar (leuk trouwens om weer Nederlands te spreken!): heeft hij nog een andere slaapplek voor ons? De enige optie is een veel te luxe huisje voor ons tweetjes. Best wel prijzig helaas. Maar we besluiten het toch maar te doen, want nog een gebroken nacht trekken we echt niet.
    Het wordt een belachelijk luxe avondje want we besluiten dan ook maar gewoon aan te sluiten bij het driegangen diner. Met kaarsjes, wijn, alles erop en eraan, een echte date night. Lekker spenden! En genieten :)
    De volgende ochtend voelen we ons duizend maal beter na een uitstekende nacht en een goed ontbijt. We kunnen er weer tegenaan. Op pad maar weer, ook al hebben we geen flauw idee waarheen. Maar dat is eigenlijk ook leuk, toch? Zo vaak zijn we niet in Zuid-Afrika! Dus... on the road again.. ♪♪