• Day 15

Zion National Park

May 28, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Na een nacht goed geslapen te hebben in het rustige Springdale, zijn we met de auto naar het Nationale Park teruggereden. Vanaf het visitor center gaan er shutlle busjes het park in. We hebben in Zion een wandeling gemaakt van een uur naar een waterval. Deze was, mede door de heersende droogte, wat minder spectaculair als in de folder, maar toch erg mooi. We zijn nog een stuk verder omhoog gelopen via een erg ongelijke jungle-trap (als dat een woord is) naar waar de waterval ontspringt. Natuurlijk ook weer via diezelfde trap naar beneden .
    Johan heeft alles op film vastgelegd over deze tocht.

Daarna besloten we de shuttle bus te pakken naar een ander punt. Daar zou een mooie wandeling zijn tussen de rotsen die steeds smaller zou worden. Na een half uur wandelen kwamen we aan bij een punt waar de rivier en de rotsen elkaar kruisen. Het was er erg mooi. Een stukje paradijs op aarde. We besloten dat het een mooi punt was om terug te keren, ook omdat het wel erg heet was. Je moet toch ook weer een half uur teruglopen en er stond ook nog een autorit naar Las Vegas op de planning.

Het was trouwens stralend zonnig weer met een temperatuur van circa 25 graden. De chauffeur van de bus gaf aan dat we mazzel hadden want de 10 dagen ervoor had het alleen maar geregend.