Op weg naar San Francisco

June 2, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

Vandaag zijn we vanaf Yosemite naar San Francisco gereden over slingerende bergwegen. We hebben het autorijden echt 50/50 gesplitst vandaag, omdat je in de bergen niet op cruise control kunt rijden. Ook nu weer mooie landschappen, van bergen tot aan droge gras-/graanvelden tot aan besproeide stukken land en dus erg groen. Onderweg nog even in een voorstad van San Francisco gestopt om wat te lunchen. Amerikanen zijn niet zo van het gezonde voedsel, dus dit keer stonden er (voor ons de eerste keer) donuts op het menu en een bakje vers fruit. Het blijft een uitdaging iets gezonds te vinden.

Daarna door naar SF, over de brug gelijk het centrum in. Ons hotel ligt vlak bij Chinatown en het Financial District. We zitten echt op een top locatie, alleen niet als je snel alles uit je auto moet laden midden in een drukke stad. Er was helaas ook niemand om ons te helpen met de koffers. Gelukkig zijn we al aardig getraind en hadden we alles samen snel naar binnen. Daar heeft Tamara bij de spullen gewacht, terwijl Johan de auto weg bracht naar het verhuurbedrijf. Vanaf nu geen auto meer en gelukkig ook maar in deze bizarre stad. Al gaan we hem wel een beetje missen....
    SF is zo bizar om in te rijden, omdat de wegen erg stijl zijn, voetgangers die willen oversteken krijgen tegelijkertijd groen met de auto's (wie dat heeft bedacht???) en er ook ongelofelijk veel auto''s rondrijden.

Johan had van te voren goed uitgezocht hoe hij van het verhuurbedrijf terug moest naar het hotel, dus hij was binnen drie kwartier weer terug. Samen alle spullen in de veels te kleine lift naar de 7e etage gebracht waar onze kamer zit. Het is een prima kamer met uitzicht op de straat. Het bed is wat smal en de douche hangt wat laag. Zeker voor Tamara, maar het is maar voor 3 nachten.

's avonds gelijk even een wandeling gemaakt door Chinatown en gegeten bij een erg lekker Italiaans restaurant in het Italiaanse gedeelte van San Francisco. Dat had Johan ook erg goed uitgezocht. Lang leve Google. Het is hier trouwens wel wat aan de koude kant, dus vest en jas aan. We denken ongeveer 12-17 graden en er staat veel wind.