Fra Mexico til Belize

July 2, 2019 in Mexico ⋅ ⛅ 29 °C

Dagen efter Tulum var en rejsedag, hvor vi hoppede på en bus kl 7.30 til Chetumal, der ligger ved grænsen til Belize. Inden da fik vi en super lækker omgang morgenmad i form af en avocadomad fyldt med lækre grøntsager og en god kop kaffe.

Vi tog afsted i god tid om morgenen, så vi havde tid til at finde ud af hvor havnen lå og spise noget frokost. Vi havde vænnet os en smule til at mange steder i Playa del Carmen og Tulum tog visa, hvilket betød at vi havde brugt alle vores kontanter med den tanke at den sidste frokost i Mexico lige kunne komme på kortet. Chetumal er dog ikke en turistby og området omkring havnen var ikke visa-venlig. Efter mange forgæves forespørgsler, lykkedes det os dog til sidst at finde en lille lokal biks med vegetariske quesedillas og en visamaskine.

Fra Chetumal tog vi en vandtaxa til Caye Caulker kl 15.30. Det er en relativt ny måde at krydse grænsen mellem Mexico og Belize og måske derfor var det enormt dyrt. Det sparede os dog for en 6-7 timers bustur forbi Belize City. Efter en lang, varm dag var vi glade da den smukke ø i det caribiske hav dukkede op i horisonten lige som solen gik ned.