June 2016 - January 2017
  • Day1

Bogota, Colombia

June 15, 2016 in Colombia ⋅ ⛅ 15 °C

אז נחתנו, אופיר צרפתי ואני בקולומביה אחרי טיסה של למעלה מ-14 מהארץ ובזמן אנחנו מנסים להתגבר על פער השפה והלם התרבות שקיבלנו מצאנו את עצמנו ב-hostel fatima.
    זה הוסטל קטן ומשפחתי בו בעיקר תיירים אירופיים וצוות חם שעזר לנו להתמצא להסתגל למנטליות החדשה.

בבוקר למחרת יצאנו לסיור גרפיטי בעיר.
    בוגוטה היא עיר ענקית בה יותר מ-11 מיליון תושבים, היא כל כך גדולה שאפילו מתצפית על הר שבקצה העיר הבנייה האורבנית ממשיכה עד מעבר לאופק, וכולה מלאה ציורי גרפיטי קטנים כגדולים שמכניסים חיים ונשמה ללב הפועם של בוגוטה.
    את הסיור עשינו על אופניים כדי להספיק להגיע ליותר חלקים בעיר.
    מי שלא בטוח אם גפיטי הוא אומנות או לא יגיע למסכנה בעיר הזו, בכל פינה ישנם ציורים חלקם על דפנות גורדי שחקים וחלקם על דלתות ופינות רחוב, להפתעתנו ממש לכל ציור יש משמעות וסביר להניח שגם סיפור די קשה מאחוריו.
    המדריך הסביר לנו שכל אחד רשאי לצייר גרפיטי קטן ובשביל הגדולים צריך אישור מיוחד גם זה כמובן עם סיבה. מסתבר שאירע בשנה האחרונה מקרה של ילד שנורה ע"י שוטר בזמן שצייר גרפיטי, המקרה הזה גרר אחריו גל של אלימות ושנאת משטרה בקולומביה.
    כחלק מההתנגדות הזמר ג'סטין ביבר הגיע לבוגוטה וצייר גם הוא גרפיטי ענק. לדברי המדריך המעשה הזה גרם לרשויות לאפשר ציור בעיר לחוקי.
    Read more

• Explore, what other travelers do in:
  • Day7

Meeting Tomer, Medellin, Colombia

June 21, 2016 in Colombia ⋅ ⛅ 19 °C

יצאנו מסלנטו, עיירה קטנה ומקסימה עם נופים ואווירה רגועה לכיוון מדג'ין כדי לפגוש את תומר דורון ואביב ששון שלא ראינו מאז שטסו לטיול הגודל שלהם לפני 7 חודשים.
    הנסיעה באוטובוס לא היתה פשוטה אבל בסוף הגענו לקאסה שלומי במדג'ין.
    קאסה היא הוסטל של ישראלים בו מספקים את כל צרכיו של הישראלי המטייל, מקולומביאניות דרך אוכל ועד מסיבות טראנס כל לילה, כל הלילה.
    ברגע שנכנסו לקאסה, עם המטצ'ילות עדיין על הגב ראינו את תומר מתקרב אלנו בלי לשים לב מי נכנס בדלת.
    את הרגע שהוא קלט אותנו קשה לי לשכוח, הפרצוף שלו השתנה בשנייה להבעת פליאה בזמן שהוא צועק "מה אתם עושים פה?!" ולפני שהצליח לעכל שאנחנו מולו קפצנו עליו בחיבוקים והרמנו אותו באוויר.
    לראות את תומר אחרי כל כך הרבה זמן היתה אחת החוויות הטובות שהיו לי בטיול!

• Day50

Tayruna Park, Colombia

August 3, 2016 in Colombia ⋅ 🌙 42 °C

אחרי שנפרדנו מתומר היינו בצפון קולומביה, שם ממוקם פארק טיירונה, שמורת טבע ענקית. הכניסה מובילה למסלול בג'ונגל טרופי מלא קוקוסים וקופים המטפסים על העצים. בסופו של היער ישנו חוף לבן ובתולי. הניגודיות הזו בין הבלגן של הג'ונגל לבתולים של החוף מפליאה ומהממת.
    במחנה עצמו אפשר לישון באוהלים או בערסלים ולצערנו נגמר המקום בערסלים כשהגענו.
    נכנסנו למים וישבנו וקראנו ספר ברוגע על החוף עד זמן השקיעה, ועוד איזו שקיעה.
    השמש עצמה היתה מוסתרת מאחורי הר אך הצבעים שהיא עשתה על המים והשמיים כשסביבי היה החוף חסר הפגמים הזה... באמת שקשה לתאר. זו היתה השקיעה היפה ביותר שראיתי בחיי!

במחנה יש רק מסעדה אחת שאמורה להאכיל כ-200 אנשים לכן מרגע שנפתחה לארוחת ערב, היה תור רציני וכל מקומות הישיבה נתפסו. בזמן שאופיר מחפש מקום אני עמדתי בתור. בחוסר תשומת לב של רגע שתי בנות תפסו לו מקום שהתפנה ואחרי שהתייאש הגיע לתור והחלפנו תפקידים. החלטתי לחפש מישהו לשבת ליידו כי לא נראה שעומד להתפנות מקום, אבל כולם היו אירופאים מתנשאים כאלו, גבוהים, בלונדיניים עם עיניים כחולות. כשגם אני התייאשתי הלכתי לבנות שתפסו לאופיר את המקום וביקשתי מהן לשבת. הן היו זוג הבנות הקולומביאניות היחידות איתנו בטיירונה.
    שמותיהן היה דיאנה ומריאנה והן לא הפסיקו לצחוק ולעשות שמח, בדיוק להפך מכל האירופאים שסבבו אותנו. הן סיפרו לנו שהן בעלות תארים ביישוב סכסוכים ובשלום וממשל והן עובדות בחברה ללא רווח אשר מנסה לקדם את הסכם השלום של ממשלת קולומביה עם הגרילה. כיוון שהתעניינו הן סיפרו לנו את ההיסטוריה של קולומביה.

לדבריהן הגרילה היו במקור לוחמי חופש ועם הזמן הפכו סוחרי וייצרני סמים שהתפרנסו גם מחטיפות ילדים של המשפחות העשירות של קולומביה בכדי לקבל דמי כופר. הממשלה בזמנו, לא הצליחה להגן על העשירים לכן החליטו המשפחות העשירות להקים צבא משלהן שישמור על ילדיהם. גם צבא העשירים עם הזמן הפך רע, הם היו מוחקים כפרים שלטענתם שיטפו פעולה עם הגרילה. במציאות תושבי הכפרים האלו היו תחת איומים מן הגרילה ולכן שיתפו פעולה.
    בתקופתו החליט פאבלו אסקובר לקנות את צבא העשירים, שהיה כבר מאורגן וחמוש והשתמש בו כנגד הממשל.
    בנוסף ארגון קורי פחם היה ארגון אנטי ממסדי שהיה הארגון הקטן אך האכזרי ביותר. למזלה של קולומביה הם פעלו לתקופה קצרה.
    אחרי שפבלו אסקובר נפל, צבא העשירים קיבל את כל רכושו והחל לסחור בסמים של פאבלו. עם הזמן הפך חזק יותר ויותר בזמן שהגרילה המשיכו להלחם בהם.
    בשנים האחרונות התפתחו תהליכים לגיבוש הסכם שלום עם הגרילה ובזמן שהיינו ביבשת נחתם הסכם שלום. ההסכם כמעט והופר עקב משעל עם של 51٪ כנגדו אבל הממשלה מצאה דרך לעקוף את המשאל ולחתום על הסכם.

בתחילה הבנות לא פרטו כלל על פאבלו אזקובר, כששאלנו למה הן ענו כי פאבלו שלט "רק" עשור לעומת מלחמת האחים הזו עם הגרילה שאורכת למעלה מ-60 שנה.
    נשארנו לדבר איתן עד כמעט 4 לפנות בוקר, לא מאמינים למה ששמענו.

יום למחרת הלכנו לחוף הצמוד לחוף הראשי. זהו היה עוד חוף בתולי לחלוטין, נראה שאי לא הלך בו מעולם. ישבנו בחוף ונכנסנו לים מדי פעם.
    נוף מרהיב ואווירה מושלמת.

בערב לפני שהחזרה שלנו עלינו דיאנה ואני לאזור הערסלים כדי לצפות בשקיעה. בזמן שאנחנו מדברים וצוחקים הגיעה משום מקום איגואנה ענקית והתיישבה לידינו. עוד סיטואציה הזויה במקום המרהיב הזה.

• Day50

Missed A Flight, Bogota, Colombia

August 3, 2016 in Colombia ⋅ ⛅ 11 °C

פספסנו את הטיסה שלנו מבוגוטה לסאן אנדרס בקטע די מטומטם, היינו בטוחים שזמן ההמראה (שהיה כתוב על הלוח) הוא זמן העלייה למטוס.
    אחרי התבאסות קצרה חזרנו הוסטל פטימה לנוח קצת.
    בערב יצאנו לדאנס-בר עם שתי אירופאיות שהחליטו שהמסיבה הזו היא בשביל ללמוד שפות חדשות למרות שהיה קשה לשמוע משהו עם המוסיקה.
    החלטתי ללכת לרקוד. אחת הבנות במועדון התחילה לרקוד איתי ושמתי לב שהיא עם חברה והחברה רוקדת עם עוד בחור ישראלי. התברר לי שקוראים לה שרה והיא מקומית. הדברים התחממו והחלטנו לנסוע לשכור חדרים, ארבעתנו במונית אחת. מה שהדהים אותי מהסיטואציה היא שכולנו יודעים לאן הערב מתקדם וזה בסדר! אין בעיה עם זה! משהו שלא הכרתי בתרבות הבחורות הישראליות.
    חזרנו רק הבחור הישראלי ואני להוסטל וכל הדרך התלהבנו ממה שהרגע קרה לנו ומפער התרבות, למרות שגישרנו עליו ;)
    הלכתי לקאסה יפתח לחפש את אופיר שהיה במסיבה מטורפת כמקובל בקאסה יפתח. גם הערב שלו היה אדיר!
    חזרנו עם השמש להוסטל ודיברתי עם כל החברים בארץ עד שיצאנו לשדה התעופה.
    המסקנה מהערב הזה: אן תחייך לעולם, העולם יחייך אליך בחזרה.
    Read more

• Day54

Manta Raya, San Andres, Colombia

August 7, 2016 in Colombia ⋅ ⛅ 29 °C

מהמטוס מעל סאן אנדרס שמנו לב ללא פחות מ-8 גוונים שונים של מי הים.
    הגענו לאי ואחרי חיפושים רבים מצאנו דירה ענקית ושכרנו אופנוע.

באחד הימים הרגועים בהם לא צללנו החלטנו לעלות על שיט לראות מנטה ריי.
    אמרו לנו שאחרי נסיעה בסירה נגיע לאי שעוד לא היינו בו והחלטנו לעשן שם, טעינו!
    הבנו שטעינו שלא עשינו קודם ברגע שהמדריך פתח את הפה: "הולה פמילייה (קשקוש בספרדית) דה מנטה רייה..." וככה ממשיך כמה דקות כשהסירה נוסעת באיטיות מחרידה.
    למרות שכמעט ולא הבנו מילה היה ברור לנו שמה שהמדריך אומר פשוט לא מעניין. בשלב מסויים הוא הצביע על סירות בנמל והתחיל לפרט על התכולה של כל סירה ומאיפה היא הגיעה. פתאום אחד מאנשי הצוות (בחור שחור ושרירי) קפץ למים והוציא כוכב ים והעביר אותו בין כל אנשי הסירה שיצטלמו איתו, עוד רבע שעה מבוזבזת. אחרי זה נכנסנו למפרץ קטן באי והמדריך הראשי העביר תמונות של אנשים עם מנטה ריי כאילו זו האטרקציה. כאילו זה לא הספיק, אחרי עוד רבע שעה שהרגישה כמו נצח לקחו אותנו לראות ספינה שנתקעה על סלעים באמצע הים למשך עוד 10 דקות.
    אחרי שסוף סוף הגענו לאי שבו היינו אמורים לראות את המנטה ריי זה היה אי שכבר היינו בו ויכולנו לקצר את הדרך בהרבה. כדי להקשות על היום הזה קצת יותר הסירה חנתה רחוק מאד מהאי והיינו צרכים ללכת במים עם התיק מעל הראש. ויתרנו על המנטה ריי.
    כדי לפצות את עצמנו קנינו משקה שנקרה קוקו פרסה וקוקו לוקו שהוגשו בקוקוס חי, הראשון טעים בצורה לא רגילה והשני מלא אלכוהול וגם טעים מאוד.
    רצינו למצוא מקום שקט אז התרחקנו מעט שוב דרך המים מה שהצריך מאופיר לסחוב את התיק וממני לסחוב את המשקאות ולכן הגעתי למקום בו ישבנו מסוחרר ושמח.
    עישנו קצת ואכלנו מנצ'ים שהבאנו בתיק. ממרכז האי הגיעו לכיוונינו שלושה ילדים, הצענו להם קצת פרינגלס. הראשון לקח כמה והשני הכניס את היד והוציא את כל הפרינגלס שנשאר. מרוב הפתעה צעקתי לו "תביא מדיה" (מדיה- חצי בספרדית) ובניסיון מסטול לתפוס אותו מעדתי והחלטתי להישאר לשכב על האבנים הדוקרות שהיו שם.
    כששנינו מתפוצצים מצחוק שלחנו הודעה קולית לחבר'ה כדי לתעד את מה שקרה הכי מדוייק שאפשר, יש גם סרטון.
    אופיר ואני צחקנו כמו שלא צחקנו בחיינו. זהו אחד הסיפורים ההזויים והמצחיקים ביותר שיש לי מהטיול עד עכשיו וקשה לי להאמין שמשהו יעקוף אותו.
    Read more

• Day65

San Gil, Colombia

August 18, 2016 in Colombia ⋅ ☀️ 15 °C

הגענו לסאן חיל אחרי נסיעה קצת הזויה.
    פגשנו מישהי שניסתה לשכנע אותנו להגיע לחווה שלה כדי לעשות איווסקה. היא קראה לאיווסקה תרופה ודיברה עליה בלשון נקבה (she).
    תכננו לישון בהוסטל נירוואנה בסאן חיל אחרי המלצה של אנשים שפגשנו. זה הוסטל קטן על שפת נהר ואווירה רגועה.
    התיישבנו לדבר עם הבעלים (גולן ומתן) והבנו שאנחנו עומדים להישאר הרבה זמן.
    במהלך השיחה אמרנו לגולן שהיינו בצופים וככל שהתגלגלה השיחה אמר שהחלום שלו הוא לבנות בית על עץ מעל הבריכה, כמובן שהסכמנו.
    מהלך הימים בסאן חיל התנהלו באופן של אטרקציה ארוכה בבוקר ואז אחת קצרה לאחר מכן הרגעות על שפת הנהר או במפלים הקרובים ובערב מעשנים וצוחקים עד שהולכים לישון.
    פגשנו שלושה אנשים מעניינים בהוסטל, אופיר והדר שמטיילים יחד ואת טמיר שאיתו עשינו כמה אטרקציות.
    חמישתנו יחד כל ערב עם חומר טוב והרבה חטיפים היה מתכון מושלם לערב שלא מפסיקים לצחוק בו אפילו לרגע!!

העיירה הוכיחה את עצמה כעיירת אטרקציות מדהימה.
    טיול אופניים- 60 ק"מ, מתוכם 48 ק"מ בירידה (down hill) והשאר במישור (cross country). המדריכים היו אדירים והיינו בקבוצה עם זוג צרפתים ושני גברים איטלקים.
    נפלתי כמה פעמים בירידות הענקיות שעשינו אבל מנפילה לנפילה תפסתי יותר ביטחון.
    פרפנטה (מצנח רחיפה)- חוויה מדהימה בשחקים. המלווה יודע לעלות לגבהים אדירים. אני מרגיש שבגלל שאני לא רגיל לנקודת המבט הזו היה קשה לעכל את הנוף המרהיב שראיתי מגובה העננים.
    רפטינג- נהר סוער, קבוצה חזרה מדריכים מקצועיים וסירה אחת זה כל מה שצריך ברפטינג שעשינו שם.
    סנפלינג מפלים- מגובה של 70 מטר יורדים מפל ענק ישר לתוך מעיין באמצע הג'ונגל הקולומביאני.

למרות ההספקים והאטרקציות מרגיש שנחנו בסאן חיל, לקחנו את הזמן ונרגענו.
    Read more

• Day73

I Remember: Bogota

August 26, 2016 in Colombia ⋅ 🌬 17 °C

בסבב השני שלנו בבוגוטה שהיה מעט לפני שעזבנו את קולומביה כבר הרגשנו בבית. התחושה הזו אפשרה לנו לחוות דברים שלא היינו מגיעים אליהם בלעדיה.

ראשית הרגשנו מלכים בהוסטל פטימה בו שהינו, שוב. דיברנו המון עם אנשי הצוות (מדריך האופניים בתמונה) ופגשתי שם משפחה, אמא עם בן ובת וגם לילדה התחברתי מאד, לימדתי אותה עברית ושיחקנו הרבה.

בנוסף התחלנו להשתמש בתחבורה ציבורית וגילינו שעל כל אוטובוס יש הופעה כלשהי, בין אם זה מוסיקה או סטנד אפ בספרדית, תמיד מישהו מופיע.

בקיצור אני לא מבין למה אנשים אומרים שהעיר אפלה ומדכאת, אנחנו התאהבנו!!
    Read more

• Day79

Isabella Island, Galapagos, Equador

September 1, 2016 in Ecuador ⋅ ☁️ 10 °C

הימים שלנו בגלאפגוס היו ברורים מאד הודות לסוכן הישראלי שלנו, איתי. אחד הדברים הראשונים שעשינו היה לבקר באי איזבלה.
    בסירה לשם פגשנו ישראלית שגם סגרה את הנופש בגלאפגוס עם איתי. בשיט שלקח כמה שעות למדנו שקוראים לה ירדן ושיש לה יומולדת, היא סיפרה לנו שהיא אוהבת יין וגרה במשגב. היה ברור לי ולאופיר שלמרות שאנחנו לא מכירים את הבחורה הזו חייבים לחגוג לה יומולדת כמו שצריך.

החלטנו להכין ארוחת ערב יחד, הרי גם ישנו באותה בקתה (שהיתה גם הבית של המארח שגר שם עם אישתו והבן שלו). בזמן שאופיר וירדן הלכו לקנות מצרכים אני הלכתי לחפש עוגה וקשוטי יומולדת. מצאתי מאפייה פצפונת בה נשארו רק שתי עוגות, אחת ענקית והשנייה בדיוק בגודל המתאים. קניתי גם יין, קישוטים ונרות וחזרתי לבקתה לפני שירדן תשים לב.

לאחר מכן יצאנו לסיור סביב האי.
    המדריכה שלנו היתה מקצועית מאד והסבירה לנו לפרטי פרטים על האי והחיים בו. אחד החלקים בסיור היה שנרקול, ראינו כמה כרישים מקרוב וסוס ים, בשלב מסויים הפתיעו אותנו צבי ים ושחינו ליידם בהתאפלות.
    החלק האחרון בסיור היה להגיע לסוג של אי סלעי שעליו המון ציפורים מסוג "בלו בוביז" (ציצים כחולים). המים שם היו צלולים מאד ומדי פעם עברו להקות קטנות של חתולי ים או צבים. הרגיש פלא להיות במקום כזה!

היו איתנו על הסירה עוד אנשים, מתוכם שני ספרדים שהתחברנו אליהם מאד, פטרישה ומרקו.
    אחרי הסיור קבענו להיפגש איתם בבר היחיד על האי.
    בר חוף עם אווירה מגניבה, סלקליין ומוסיקה לטינית. שתינו בירה ועלינו על דק עץ שהיה שם כדי לרקוד. הסתבר לנו שמרקו מורה לסלסה והוא לימד אותנו צעדים מגניבים וסובב את ירדן בלי סוף!

אחרי ערב הסלסה חזרנו לבקתה כדי לבשל ארוחת ערב. הכנו פסטה ברוטב פטריות והחלטנו, אופיר ואני להוציא קודם כל את היין כהפתעה מאיתנו ורק אחרי לחשוף גם את העוגה. בזמן שאכלנו הילד שאל אותי מתי נוכל את העוגה והייתי חייב לדפוק לו מבט כי ירדן היתה שם וכמעט נהרסה ההפתעה. כשהוצאנו את היין ירדן כבר היתה בעננים אבל אחרי שסיימנו את האוכל והוצאנו את העוגה, לא היו לה מילים. זרקתי עליה גם כמה קישוטי יומולדת והמשכנו לשתות ולרקוד עד אמצע הלילה.

לא ידעתי את זה אז אבל הדרך שלנו ושל ירדן תמשיך עוד הרבה זמן. מה גם ששם גיליתי את הביטוי: רגע אושר.
    Read more

• Day83

Bartolome Dive, Galapagos, Equador

September 5, 2016, South Pacific Ocean ⋅ ⛅ 26 °C

יום צלילה רגיל כמו כל יום צלילות. על הסיפון: אופיר, ירדן, עמית, אורי, המדריך אדיסון ואני, "טים בלאגן" כמו שאדיסון קרא לנו.
    הגענו לאתר הצלילה ברטולומה וירדנו למים. הצלילות בגלאפגוס מדהימות ובכל צלילה ראינו צבי ים, ריי מסוגים שונים (חתול ים), כוכבי ים ועוד המון יצורים יפיפיים. כשמגיעים עמוק מספק אפשר ממש לראות זרמי מים קרים, הם נראים מפוקסלים והגבול שלהם עם המים בטמפרטורה גבוהה יותר ברורה מאד.

לקראת אמצע הצלילה אדיסון ואני ראינו מנטה ריי (שבד"כ נדיר לראות) ענק שוחה מעלינו. צילמתי וידאו עם הגו-פרו של ירדן ועלינו אליו במהירות. המנטה ריי התרחק וכיביתי את הוידאו ובאותה שנייה שמעתי צפצופים. כמו עכברים אבל ארוך וחזק יותר. ברגע שהסתובבתי אני רואה להקת דולפינים של למעלה מ-40 דולפינים פשוט עוברת דרכנו! הדלקתי מייד את הוידאו ושמתי לב שבין הדולפינים שוחים גם כמה כלבי ים. שני דולפינים קטנים (כנראה צעירים) ולכלב ים אחד חזרו לשחק איתנו והתלהבו מהמקל של המצלמה.
    התמלאתי באושר! נשמתי כמו משוגע, לא שם לב לכמות החמצן שנשארה לי, כך גם כולם.
    אחרי שעברו אפשר לראות בוידאו את כולנו מנופפים בידיים באושר אילאי על מה שחווינו הרגע!

בלילה של אותו יום לא ממש הצלחתי להרדם אז החלטתי לרדת לקבלה של המלון כדי לקבל וי פי.
    כשישבתי בקבלה החשוכה עברו שתי בנות ואחת מהן גם נשארה בשביל הוי פי. כשסיימתי את עיסוקי אמרתי לה: "בואנס נוצ'ס" ועליתי לחדר.
    יום למחרת בזמן שבישלמו בהוסטל ראיתי שתי בנות והתחלתי לדבר איתן. הסתבר לי שאלו אותן שתי בנות מהערב הקודם וזו שאמרתי לה לילה טוב, שמה מייטה. היא לא הבינה למה אמרתי לה ברכת שלום והלכתי וזה יצר נושא שיחה. המשכנו לדבר ומצאתי את עצמי לבד על גג ההוסטל עם מייטה.
    הרגיש לי מההתחלה שהיא רוצה שיהיה ביננו משהו אבל עצרה את עצמה. עם הזמן היא הרגישה יותר ויותר בנוח ואני נדהמתי מהנתינה של הבחורה הזו. למען האמת רק התנשקנו אבל היא גרמה לי להרגיש רצוי וכל החום והרוך שנתתי לה חזר אלי לא פחות. מעולם לא יצא לי להרגיש כל כך מקבל מבחורה וזה ממש גרם לי לרצות להשתפר ולהיות בשבילה.