Chinatown

February 2, 2016 in Thailand ⋅ 🌧 30 °C

Het plan vandaag was om chinatown te bezoeken, een behoorlijk eind van het hotel. Via de rivier leek het mij het beste, en het was nog niet zo druk in de vroege ochtend. Voor minder dan een halve euro kunt ge naar de andere kant van bangkok varen met de express boat. Er is ook een tourist boat voor zij die meer willen betalen voor hetzelfde.

Chinatown heeft ook een apart sfeertje. Veel te kleine steegjes met kleine winkeltjes, en dat voor kilometers lang. Het is niet zoals in een land als spanje dat de winkels voornamelijk souvenirshops zijn, maar allemaal practische zaken in overdreven hoeveelheid. Zoals bijvoorbeeld een winkel die scharen verkoopt in alle soorten en maten. Na een tijdje merkte ik op dat de straat eigenlijk niet nauw is, maar dat de winkels het voetpad en de straat ingepalmd hebben zodat ge amper met twee naast elkaar kunt lopen.

Ik weet niet hoe lang ik er rond gelopen heb, minstens drie uur, met een korte onderbreking bij hong kong noodles. Ook een paar chineese tempels gezien en vele winkels verkochten dingen om daar te offeren. Zoals nep geld om te verbranden voor de god van de commerce, of een papieren namaaksel van een mercedes.

Ik was van plan eerst terug te keren met de boot naar de stop niet ver van het hotel, maar ik ben wat vroeger afgestapt aan een stop waarvan ik wist dat ik niet ver moest lopen voor eten. Daar bleek ook de amuletten markt te zijn, iets wat sommige thai serieus nemen gezien ze met een vergrootglas de amuletten bekeken.

En de rest van de dag heb ik geluierd. Ik wilde eerst maar een uurtje rusten voor ik weer erop uit ging, maar ik was een goeien boek bezig en het werd bijna drie uur en tijd om eten te gaan zoeken. Morgen neem ik afscheid van bangkok.