• Day 7

Cruise

September 5, 2016 in Finland ⋅ ⛅ 17 °C

Het ontbijt vannochtend was het beste dat ik al gehad heb tot nu toe, ook wel het duurste. Er zaten een soort pastijtjes bij die een rookerige smaak hadden, alsof ze boven een houtvuur gebakken zijn. Ik was niet van plan om iets te doen vandaag, want ik moest al om 16u op het schip zijn en dat lag blijkbaar aan de andere kant van de stad. In plaats van met taxi of tram daar naartoe te gaan, besloot ik gewoon van te voet te gaan, de kustlijn volgend. Dat werd een zware wandeling met zeer veel pauzes.

Drie uur later was ik aan de haven, nog veel te vroeg, maar er was een locker kastje vrij waar ik mijn bagage in kon dumpen. Daarna nog eens gewandeld naar wat ik dacht een park was, maar bleek een kerkhof bos te zijn. In estland had ik ook al opgemerkt dat de graven in een bos liggen.

Om 14u30 kon je al op het schip, en aangezien ik niets beter te doen had, besloot ik al in te schepen. Er was deze keer wel passport en bagage controle. Mijn kamer is op de 4de verdieping, van de 10, en is 9m2 groot. Ik kan gelukkig mijn benen strekken, en ze zijn er zelfs in geslaagd om een badkamer met douche erin te zetten. De douche is niet voor dikke mensen.

Ik heb een beetje rondgelopen, het schip is groot dus ge kunt een goeie wandeling maken, en een plaats voor het buffet gereserveerd. En dan wat op mijn bed liggen lezen. Het buffet was om 17u30 en van de eerste sec zat het al vol met bejaarden, ik had gemerkt dat ze al een half uur op voorhand stonden te wachten. Het was wel zeer lekker, vooral de zalm. Ik heb er jammergenoeg niet veel van kunnen genieten, want mijn maag klapte wat toe van nerveusiteit. Ik had net ervoor mijn pil gepakt maar was er toch niet gerust in.

Ik moest mij niet ongerust maken, het was amper merkbaar dat ik op een schip zat en ik heb zelfs goed geslapen.