• Day 2

Kuala Lumpur verkennen

October 27, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 25 °C

Ik dacht dat ik ruim op tijd ging wakker komen voor het ontbijt, maar dat was buiten het tijdsverschil gerekend. Rond 9:30 rap uit bed gerold en nog doodmoe naar het ontbijt gelopen. Ze hadden eer zeer ruime selectie van de wereld, ik heb iets indisch, libanees, deens en nog andere rare dingen zitten proeven, het ene al wat beter dan het andere. Door mijn vermoeidheid ga ik het er een rustig dagje van maken.

Rustig door het centrum wandelen was mijn doel en. Dat is grotendeels gelukt, maar ik heb wel rap een paraplu moeten kopen want het heeft toch wel vier uur geregend. Gezien de regen ben ik eerst naar central market geweest, een overdekte markt met souvenirwinkeltjes en een zeer goed thais restaurant. Daarna Chinatown binnen gewandeld en langs een paar tempels gepasseerd, maar gezienhetnog altijd regende ben ik het museum voor islamitische kunst binnengewandeld. Dat was niet veel soeps, maar wel droog. De nationale moskee was tegen dan ook open voor bezoekers, en ook niet moslims mogen eens binnen gluren. Het duurdewat tot ik door had hoe het trein netwerk in elkaar zit, maar ik denk dat iknu geen fouten meer ga maken zoals op de terugweg naar het hotel.
    Ik moest na het bezoekje aan die moskee toch wel eens wat rusten, en besloot wat in het hotel te gaan liggen en daarna naar de petronas torens te gaan om ze te zien inhet donker en wat te eten.

Tegen dat ik aan die torens was, was het al zeven uur en ik ben in dat park blijven plakken tot na acht omdat er een fonteinshow was. Uiteindelijk was ik dan zo moe dat ik besloot om in het hotel te eten en dan in bed te kruipen. Morgen denk ik wat meer te rusten in de namiddag als het regent zodat ik savonds wat actiever kan zijn. De hitte valt uiteindelijk wel mee, het is boven de 30 graden en zeer vochtig, maar om een of andere reden niet zo drukkend, waarschijnlijk omdat het bewolkt is.