Cameron highlands tour

October 31, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 17 °C

Voor vandaag had ik een georganiseerde tour geboekt door de streek, want dat is de enige manier om alles in een dag gezien te krijgen in deze streek. Ik werd opgepikt in een 4x4 die zijn beste jaren ergens in de jaren 80 had, de gordels en achteruitkijkspiegel waren al lang verdwenen. Het voornaamste dat ik wilde bezoeken was in de voormiddag gepland: de thee plantage. De streek zelf met de theevelden was prachtig om te zien en de fabriek zelf was ook interessant. Mijn bagage is ook een stuk zwaarder geworden door al die thee die ik gekocht heb. Ook nog in de voormiddag stond een kleine wandeling in het mossy forest gepland, op ongeveer 2000m hoogte. Het is het derde oudste bos ter wereld en staat bekend voor de met mos bedekte bomen. Het is er ook altijd vochtig en fris. Daar was ook goed te merken dar ze de streek meer touristisch willen uitbaten want ze waren begonnen om een parking, wc's en winkeltjes aan't bouwen, het enige wat er nu staat is een plakaat aan de ingang.

De namiddag was wat minder interessant met bezoeken aan een aardbeikwekerij, bijen, cactussen, vlinders en een lokaal marktje. Tussendoor ook nog een mini museum over de streek en om af te sluiten de tempel aan mijn hotel. Alle zaken die we bezochten kunnen duidelijk veel meer touristen aan dan er nu zijn, maar blijkbaar is het morgen hier officieel regenseizoen. Vandaag wel de hele dag wolken met wat zon gehad zonder regen.

Savonds heb ik eens gezondigd en bij nen KFC gaan eten, gezien ik voor middag al een berg rijst binnen had, met lekkere championsoep, en ik niet nog eens rijst wilde.