Naar zhangjiajie

May 24, 2018 in China ⋅ ☀️ 16 °C

Ik moest niet vroeg op vandaag gezien mijn vlucht zo laat was. Om de tijd te vullen ben ik in de voormiddag nog wat kleine tempels gaan bezoeken en dan een terrasje opgezocht want het was mooi weer. Daarna op het gemak een taxi genomen naar de luchthaven. Ik moest daar blijkbaar behoorlijk dom rond mij staan kijken hebben, want iemand van de luchthaven kwam moj vragen waar ik moest zijn en wees dan waar ik moest aanschuiven. De rest ging vrij vlotjes.

Nadat de vlieger geland was op het klein luchthaventje begon het avontuur terug. Ik zit niet in zhangjiajie zelf gelogeerd, maar in het dorp aan de ingang van het natuurgebied. Ik zag maar 1 bus op de luchthaven en nergens een aanduiding naar waar hij ging, of toch niet leesbaar voor mij. Verderop zag ik gelukkig een rij taxi's dus ik besloot het mezelf gemakkelijk te maken. Ik had de naam en adres van het hotel in Chinees op papier, maar dat bleek niet voldoende. Na wat gebarentaal wist ik dat ze het telefoonnummer moest hebben, en met nog een hoop meer gebaren wist ze mij duidelijk te maken dat er wegenwerken zijn en dat ze een omweg ging maken die rapper was en dat het mij 400 rmb ging kosten. Ik had de afstand onderschat, het was toch een goed uur van de luchthaven. Wat de rijstijl van de chauffeur betreft: ik ben blij dat ik nog leef.

Ik ging het hotel zelf niet gevonden hebben, het ligt in een zijstraat van de straat waar ik dacht dat het moest liggen, en er staat nergens de naam in engels aan de voorkant. Eenmaal binnen wisten ze mij te helpen met een vertaalapp. Morgen pluis ik de rest wel uit.