Marina en de palm

February 5, 2019 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 18 °C

Mooi uitgeslapen vandaag en rond 9u30 naar het ontbijt gestrompeld, wat eigenlijk pas 6u30 thuis is. Ik heb opnieuw voor een indisch ontbijt gekozen omdat je goed wakker word van een pikant potje, maar heb geen idee meer hoe het noemde. Het doel van de dag was marina bay en de palm bezoeken. Gezien dit nogal ver van het hotel is, hebben we er een daguitstap van gemaakt in plaats van halverwege de middag eens in het hotel uit te rusten. De keuze van transport viel op de metro omdat we nog een bedrag op de kaarten staan hadden, maar we waren onaangenaam verrast door de drukte. Gelukkig kon ik het grootste deel van het traject zitten.

Marina bay is zowel in de zon als 's nachts prachtig door de vele wolkenkrabbers en jachtboten. Ik vreesde een beetje voor de prijs van de 200 restaurants in die buurt, maar je hebt er in alle prijsklassen. De grote aanwezigheid van Libanese restaurants viel op en de prijs van westerse keuken ligt duidelijk hoger dan de Arabische of Aziatische. Het strand erbij is zeer mooi en net, hoewel ik geen expert ben op dat gebied. Ik was gewoon blij dat ik iets kon drinken in de schaduw. Aan de zee in de verte konden we links het nieuwe resort eiland zien van Meraas met het grootste reuzenrad ter wereld dat jammer genoeg nog niet af is, en in de andere richting zagen we de palm liggen.

Natuurlijk moesten we eens de palm en het hotel Atlantis zien, maar dat bezoekje draaide wat in mineur uit. In het shoppingcenter van het hotel, wat het enige is wat je binnen mag zonder te logeren, draaide er dance muziek vrij luid en was de akoestiek zeer slecht. We waren er snel buiten, om daar te ontdekken dat er niet veel meer te doen valt dan een foto te nemen van het hotel en naar de zee te staren. We namen de monorail terug die ons een mooi uitzicht gaf aan premium prijs, ontweken als experts de luxe taxi's op het einde en namen de tram terug naar Marina bay.

De avond op Marina bay bestond uit het zoeken naar een restaurant, wat altijd moeilijker wordt naarmate er meer keuze is, en het veel te veel eten. Een wandeling tussen de lichtjes als afsluiter was wat mij betreft het mooiste van de dag, het deed mij de pijn in de rug wat vergeten. Nu zit ik enkel nog mijn blog te schrijven met een stella om te bekomen van de zeer dolle taxirit terug. Volgende keer graag geen taxi chauffeur die bumperkleeft met een Porsche op de autosnelweg.