Hoogdag in jeonju

June 6, 2019 in South Korea ⋅ ☀️ 26 °C

Vrijwel niet geslapen deze nacht, voornamelijk omdat ik geen goeie positie kon vinden die geen pijn deed. Zelfs een luchtmatras in een camping is beter dan deze paar matten op een houten vloer. Af en toe heb ik wel wat weggedoezeld dus ik ben geen kompleet vrak, maar de komende dagen zullen lastig zijn.

Ik was eerst van plan om een fiets te huren om langs de rivier te fietsen, maar ik kon niet onmiddellijk de plek vinden waar ze dit huurden. Dus besloit ik maar een van de uitgestippelde wandelingen doen in de bossen naast de stad. Echter bleken ze een stuk langer te zijn dan verwacht, en toen ik na een uur zag dat ik nog nergens zat volgens de kaart ben ik teruggekeerd. Het was trouwens al middag en ik had honger. Ook had ik gezien dat ze vandaag het hele centrum afgezet hadden voor het verkeer en dat het rond 10u al aanschuiven was voor de streetfood standjes. Ik heb twee streetfood standjes geprobeerd en het waren onmiddellijk twee voltreffers, morgen sta ik er weer.

Na een kort middag dutje was ik terug op wandel op zoek naar wat om te eten. De nachtmarkt stond op de planning vandaag, maar gezien de aangekondigde regen en mijn vermoeidheid besloot ik dit over te slaan en na het eten nog wat een boekje te lezen en vroeg gaan slapen. Het eten werd noodgedwongen terug een gevulde bagette zoals ik smiddags gegeten had, want de wachtrijen voor de eetstandjes waren enorm lang, en mijn favoriet brochette standje had de langste rij. Na eten en wat rondwandelen op de plek waar de nachtmarkt kwam heb ik een paar blikjes bier gekocht van een lokale brouwerij en mij dan voor mijn deur gezet met een hoop choko koeken .