• Day 11

Boswandeling

June 11, 2019 in South Korea ⋅ ⛅ 20 °C

Ik had op mijn kaart gezien dat er een kabelbaan was die de bergen in ging en ik veronderstel dat ze die niet gebouwd zouden hebben moest het daar niet de moeite zijn. Met die gedachte stond ik al om 9u30 aan de metro. Eerst stopte ik wel aan het treinstation om al een ticket te kopen naar Seoul voor morgen. Rond 11u was ik eindelijk aan de kabelbaan en ik dacht eerst dat deze niet open was maar er was gewoon weinig volk dat naar boven ging en ik moest nog tien minuten wachten tot er nog een paar mensen waren voor ze vertrok.

De wandeling was zeer aangenaam, hoewel nogal veel op en neer van de ene piek naar de andere. Gelukkig is het maar rond de 20 graden vandaag, mijn hemd was nu al kletsnat van het zweet. Er was ook relatief veel volk, maar het leek allemaal lokale bevolking. Mijn rug klaagde de hele wandeling niet maar op een paar honderd meter van mijn eindbestemming verzwikte ik mijn enkel waardoor ik plots geen stap meer kon zetten van de pijn. Na een tiental minuten toch verder gewandeld en het viel best mee. De tempel was zeer mooi, maar in de meeste gebouwen waren ze bezig met meditatie dus ben ik daar niet zo lang gebleven en verder afgedaald naar het metro station. Het was al 15:30 toen ik aan de metro aankwam, ik was blij dat ik wat beter voorbereid was deze keer en sandwiches in mijn rugzak had.

Ik begin te denken dat ik beter ook een lange broek zou dragen voor wandelingen, want het aantal muggebeten is al niet meer te tellen. Ook nog handschoenen aandoen zoals de koreanen is wat overdreven.

Het was nog iets te vroeg om avondeten te zoeken en de cafés gaan hier laat open dus heb ik na mijn douche in de omgeving wat gewandeld, een brochette gegeten een een steegje bezocht met enkel tweedehands boekenwinkels van na de koreaanse oorlog. Het was leuk om te zien dat je sommige winkels amper nog binnen kon door de stapels boeken. Voor eten heb ik het beproefde concept geprobeerd door de touristische straten te negeren en een klein restaurantje binnen te wandelen waar enkel lokale mensen zaten, en het was zeer lekker en goedkoop. Ik begin jammer genoeg meer en meer te manken, mijn voet zal morgen een ramp zijn. De rest van de avond heb ik gevuld door deze blog te schrijven en een boekje te lezen met een paar koreaanse speciaal bieren op café.