En nog eens fietsen

November 25, 2019 in Cambodia ⋅ ☀️ 28 °C

Niet zo goed geslapen en wakker gekomen met een snotvalling. Zou dit komen door de airco die de hele nacht door blaast? Ik zie geen andere mogelijkheid, maar kan moeilijk slapen zonder. Na lang mediteren besloot ik toch weer een fiets te huren en de tempels te bezoeken, meer om te fietsen dan om die tempels te zien. Er zijn nog een hoop bezienswaardigheden buiten de stad, maar ik had geen zin om transport te regelen. Ook wilde ik het rustig aan doen en wat shoppen in de namiddag voor tshirts.

Rustig aan doen op een fiets lukt mij echt nooit, dus ik was al rap weer aan het crossen op de paadjes. En dit terwijl het 32 graden is. Wel deed ik een paar stops bij de kleinere ruïnes om wat foto's te nemen en met de aapjes te spelen. Ze zijn zeer agressief, eentje probeerde mijn been omhoog te klimmen, waarschijnlijk voor mijn pul water.

In de namiddag was er weer een stress momentje, inchecken online voor mijn vlucht ging niet omdat hij de boeking niet vond. Uiteindelijk de helpdesk gebeld en ze vertelden mij om gewoon in de luchthaven in te checken omdat het een partner vlucht was of zoiets. Ik zie morgen wel. Natuurlijk heb ik twee maal gegeten voor lunch, rond 11u en 14u. Die kleine porties weer.

De namiddag was luieren, t-shirts kopen en wat rondkuieren door de stad. En de dag eindigde met een grote hamburger met krokodil, wat best lekker is. Ik ging vroeg terug naar hotel vanwege mijn verkoudheid die mijn neus deed lopen en omdat ik vroeg op moet morgen.