• Day 7

Wandeling Neurenberg

July 3, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 17 °C

Net als in München besloot ik de laatste dag te vullen met een wandeling. Het hotel ligt hiervoor ideaal gelegen, aan de rand van een park dat in de ene richting naar de stad gaat en in de andere de rivier volgt. Het was prachtig weer waardoor ik zeer enthousiast aan de wandeling begon, rond 8 uur was het al warm genoeg . Op de hele wandeling was het rustig, en op grote stukken was ik alleen. Op de kaart zag ik dat er een bos lag wat verderop en dat werd mijn doel van de wandeling. Uiteindelijk duurde die 4 uur, zonder pauze. Ik bleef maar verder lopen en dacht niet veel aan de terugweg tot het bijna te laat was. De laatste kilometers waren zwaar.
    Terug in het hotel stond ik voor een dilemma: ofwel uitrusten ofwel naar het centrum wandelen om te eten. Het eten won maar veel heb ik niet meer gedaan die dag. Wel ben ik een aantal keer over en weer naar het hotel gegaan wat mijn aantal stappen van de dag nog verhoogde tot ik uiteindelijk 47291 stappen had. Een record dat ik niet snel zal verbreken.
    Twee keer goed gegeten vandaag, en dat is uitzonderlijk want het eten tot nu toe was maar gewoontjes hier. In de middag Duitse kost en de avond Vietnamees. Dat laatste was een last minute beslissing, ik was al een uur aan het ronddolen door de stad om een plaatsje te vinden en had het net opgegeven toen ik dat klein restaurant zag. Het is vrijdag avond en alles is volzet. Ik kreeg natuurlijk terug heimwee naar Azië, waar ze in tegenstelling tot Duitsland groentjes op je bord leggen voor meer dan enkel decoratie.