• Day 3

Flam

August 18, 2021 in Norway ⋅ ☁️ 7 °C

Ik wist niet hoe betrouwbaar de spoorwegen hier zijn en of ik rap genoeg het juiste perron zou vinden, maar drie kwartier voor tijd in het station aankomen om alles uit te pluizen was niet nodig, dit is Azië niet. Ik kon het juiste perron zelfs zien op google nog voor ze het daar zelf toonden. De treinrit was lang en saai, tot aan myrdal, waar we overstapten op de flam railway die naar zeggen de mooiste treinrit ter wereld was. In Sri Lanka hebben ze ook zo'n mooiste treinrit en in ga deze volgend jaar eens proberen om te zien wie er gelijk heeft. De trein reed door een dal in de fjorden en het was zeker mooi, vooral die pauze aan een waterval waar een danseres op muziek begon te dansen rond een ruïne.

Het dorp is klein maar mooi, en ik zit in het duurste hotel met mooi uitzicht op de fjord. Het is ook het hotel van de ægir brouwerij, waar ik direct na aankomst al een tafel boekte voor mijn avondmaal. Natuurlijk moest ik eerst wat rondwandelen om van het uitzicht te genieten. Wel ben ik niet zo ver geraakt, ik had zeer veel last van mijn achillespees, al die kinesie heeft niet veel geholpen. Ook heb ik veel last van nek en schouders.

Het avondeten was het eerste dat echt de moeite was, en ik had gelukkig mijn plaats gereserveerd zodat ik niet in de lange wachtrij moest zitten. Het bier van de brouwerij was ook zeer goed.