• Day 1

Aankomst napels

November 6, 2021 in Italy ⋅ ☁️ 17 °C

Het was duidelijk drukker op de luchthaven, maar nog niet als vroeger, ik vloog met gemak door de security en zat al rap een leffe te drinken. De vlucht op zich was niet speciaal, maar ze kwamen plots rond met een formulier dat ingevuld moest worden on Italië binnen te mogen. Het zag er nog pre-corona app uit want er was sprake van quarantaine en testen. De meeste toeristen zaten dwaas te kijken naar dat formulier dus ik besloot het te negeren. Eenmaal aangekomen in Napels liep ik gewoon naar de uitgang. Niets van controle dus, en om het mij gemakkelijk te maken nam ik een taxi.

Het was wat zoeken naar de ingang van de b&b, die zat verstopt als een paar kamers op het eerste verdiep van wat vroeger een paleis of zo was. Ik moest een code vanbuiten leren om de poort open te krijgen en dan een sleutel voor de volgende deur, en uiteindelijk die van de kamer. Na mijn gerief in de zeer kleine kamer gesmeten te hebben ben ik de straten in gewandeld op zoek naar eten. Ik zit in de beste regio van de stad gelogeerd, wat wel betekent dat de restaurants daar nogal hip en vooral duur uit zagen. Ook ben ik een zeldzaam geval dat liever bier drinkt, en het is de ene wijnbar na de andere hier. Uiteindelijk vond ik een plaats, maar de pizza was nog net eetbaar. Verkeerd gegokt dus, morgen beter.

Het was merkbaar zaterdag avond in de straten, veel volk op straat en in de bars. Nog geen covid controle gezien. Ik wilde nog wat rondwandelen, maar de vermoeidheid sloeg toe. Ik zal er morgen een ochtend wandeling van maken want het is 40 min naar het trein station.