• Day 3

Florence kerken

November 8, 2021 in Italy ⋅ ⛅ 15 °C

Het ontbijt was terug calorierijk, en deze keer was elk pistoleetje en taartje apart verpakt in plastic folie. Dat moet serieus wat werk zijn iedere ochtend. Eens ik echt niets meer binnen kreeg was het tijd voor een ochtend wandeling. Mijn eerste stop was een heuvel met mooi uitzicht op de stad in de ochtend zon. Het weer is ideaal en tegen 11 uur had ik mijn eerste 10 000 stappen achter de rug, net als een eerste kerkbezoek. Vreemd genoeg was het eerst mijn rug die begon te klagen en daarna mijn buik van de honger. Op weg naar de foodhal die ik uitgestippeld had ben ik toch even gestopt om de kerk van de medici te bezoeken.

De kerken waren maar wat gewoontjes, de foodhal daarentegen was de moeite, zeer veel keuze en gezellig. Morgen zit ik er weer.
    Om 14:15 mocht ik de dome van de basiliek bezoeken, en al een half uur op voorhand stond ik al aan de deur te wachten. Dit bleek zeer verstandig te zijn want op de trappen naar de top kan je niemand inhalen, dus hoe verder in de rij hoe langer je moet aanschuiven door de slakken voor je. Ik was als een van de eersten aan de top, en mijn conditie moet toch nog ok zijn want vele andere toeristen zaten te puffen en blazen toen ze boven kwamen. Het uitzicht is de klim meer dan waard.

Na een korte pauze in het hotel zat er niet veel fut meer in mij en besloot ik eerst wat te lezen in een ierse pub en daarna te eten. Het eten werd vlees met patat om het simpel te zeggen, enkel de parmezaanse kaas viel op, deze had meer smaak dan diegene die je in België kan krijgen. Na nog een korte avondwandeling was de dag vroeg gedaan voor mij. 28176 stappen is niet mis.