Naar rome

November 10, 2021 in Italy ⋅ ⛅ 23 °C

De treinrit verliep vlot, ik was tegen de middag in Rome en op wandel naar het hotel dat vlakbij lag. Na inchecken was het eerste dat ik wilde controleren mijn huiswerk, ik had op voorhand opgezocht waar ik een foodhal kon vinden en er zou eene naast het station moeten zijn. En ik had gelijk, net als in florence heb ik een foodhal op amper 10 min wandelen.

Na een hamburger met pint ben ik de stad in gewandeld om te ontdekken dat rome nog niet zo veel veranderd is sinds meer dan 20 jaar geleden. Auto's rijden en parkeren nog altijd overal, en bij elke toeristische attractie zijn er oplichters met bosjes. Net als in florence is er een hoop in restauratie, wat ik nogal onozel vind bij ruïnes. Beter de volledige tempel herbouwen in plaats van alles doen om een paar zuilen recht te houden.

Na een pauze bij een ierse pub ging ik wat lezen op hotel, ik was gewoon moe, en dit bleek uiteindelijk de laatste actie te zijn, op nog eens pizza eten in de foodhal na. Het weer was plots omgeslagen naar regen, waardoor mijn plan om de stad te zien bij nacht tot morgen moet wachten. Ik zit hier nog twee volle dagen, dus tijd zat.