• Day 6

Rome plat gewandeld

November 11, 2021 in Italy ⋅ ⛅ 15 °C

32000 stappen was mijn totaal voor vandaag, de laatste meter naar mijn hotel was het lastigst. Het begon met een ochtend wandeling door het centrum waar ik de trevi fontein, het pantheon en een hoop willekeurige kerken onderweg bezocht. Enkel de kerken zag ik vanbinnen, de rij voor het pantheon was te lang. De kerken waren ook ideaal om eens neer te zitten, gezien alle banken buiten nat waren van de regen.

Geen foodhal vandaag, maar een paar willekeurige restaurants onderweg waar ik ossobuco en trippa alla roma gegeten heb, wat neerkomt op twee maal zeer vettig. Ik had tijdens de middag een rustpauze in gelast met als doel de stad ook savonds te kunnen zien en dat bleek de moeite te zijn. Het is leuk om in de winter te reizen doordat het vroeg donker is. Enkel doordat mijn benen het niet meer aankonden was ik om 19:30 al terug op hotel, morgen neem ik wat langer pauze.

Wat mij opviel vandaag was de tram aan het station: een model van de jaren 80 dat door de roest uiteen aan het vallen was. En toch lieten ze dat nog rondrijden. De metro heb ik nog niet geprobeerd, misschien morgen. Nu wat rusten.