• Day 9

Tour

July 18, 2022 in Portugal ⋅ ☀️ 21 °C

Ik had vandaag een jeep tour geboekt, maar het weer zag er weer niet zo ideaal uit, de wolken gingen opnieuw zeer laag waardoor je niet veel zag. In de namiddag klaarde het gelukkig wat op.
    De jeep tour was ideaal, gezien het een kleine groep was van 7 mensen, toevallig allemaal belgen en nederlanders. Dit had soms het gevolg dat ik de enige was die naar de gids aan het luisteren was en de rest aan het zeveren. Een van de belgen was vroeger radio presentator en kon dus onafgebroken kletsen.
    De eerste stop, cede citades, lag in de wolken jammergenoeg, het is een van de mooiste plekken van het eiland. Bij de grootste vulkaan hadden we meer geluk, de wolken trokken net weg en gaven een prachtig zicht. Het is een actieve vulkaan, waardoor je op sommige plaatsen wat rook uit de grond ziet komen.
    Daarna stopten we nog voor wat andere uitzicht punten maar merendeel van de dag was in de jeep langs aarden wegeltjes racen en naar de vele hortensias kijken langs de weg.
    Morgen een vroege vlucht rond 8u30, dus eten en vroeg slapen.