Satellite

Meteora kloosters!

July 5 in Greece ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag zijn we naar de Great Meteora gegaan. Wat lijkt het hoog te liggen. Als je daar aankomt dan is het niet zo hoog alleen ga je eerst naar beneden om vervolgens meer dan 300 treden te beklimmen om daar te komen. Wat een prachtig uitzicht. Een geweldig mooi klooster waar alleen de monniken wonen. Binnen mochten we helaas geen foto’s maken. Alle beschilderingen waren nog zeer goed in tact. De rotsen waar ze opstaan zijn overweldigend. Prachtig om te zien. Na dit klooster zijn we verder gereden en het is echt geweldig wat je ziet. Het volgende klooster is Agios Stefanos. Even wachten voordat het weer open gaat. Eenmaal binnen mocht ik niet in een broek binnenkomen en Jan niet met korte broek. Ze hadden daar rokken voor de vrouwen en de mannen die geen lange broek aan hadden mochten ook. Iet binnen komen. Het is echt een aanrader om dit te mogen zien. Prachtig. Hier leven alleen nonnen. Helemaal in het zwart met hoofddoek. Weer geweldig uitzicht over de stad Kalambaka en zien we ook nog ons hotel liggen. En nog een kaarsje aangestoken voor onze ouders. Wij kijken uit op deze berg vanaf ons hotel. Weer een geweldige mooie dag achter de rug. Lekker gegeten in het dorp en toen begon het ook nog donderen en te bliksemen. Even wat geregend.Read more