Næværsmøte en UiO

January 24, 2017 in Norway ⋅ 🌫 -3 °C

Deze keer skip ik de maandag. Maak vooral lekker veel uren de meeste dagen en heb veel lol met collega's en kinderen.
    Dinsdag, 24 januari, voor het eerst vroeg begonnen. 6 uur wekker, 7 uur aanwezig. Sommige kinderen komen maar een paar minuten nadat de barnehage open is.. Het is wel een lekker rustig begin van de dag. Om half 9 ging ik met Anke mee naar een næværsmøte. Dit is een soort cursusochtend over hoe je een goed arbeidsmilieu bereikt. Er hing een gezellige sfeer, zelfs toen de 'opperbaas' de ook ochtend inleidde. Deze informele sfeer is heel normaal hier, terwijl deze vrouw toch wel de leiding heeft over ongeveer 20 kinderdagverblijven.. Kun je je voorstellen dat wij allemaal blijven kwekken terwijl de directeur z'n speech houdt?

Woensdag ben ik met Sofie mee geweest naar haar college op de universiteit van Oslo aka UiO. Ik ben niet erg bekend met antropologie (sowieso niet in het Noors;) maar kon het redelijk volgen. Wel een veel kleinere collegezaal dan in mijn eerste jaar op de universiteit! Verder vrijwel hetzelfde concept. Na het college had Sofie nog een werkcollege en ben ik ergens gaan zitten met mijn laptop. Kan ik toch mooi zeggen dat ik gestudeerd heb op de universiteit in Oslo! ;)