Ryenberget og Sverige

February 5, 2017 in Sweden ⋅ ☁️ 0 °C

Op deze laatste zondag wilde ik nog graag de kerk bezoeken waar wij als gezin naar toe gingen vroeger. Het sneeuwde lekker idyllisch waardoor ik een mooie foto kon maken van een gebouw waar ik veel uurtjes in doorgebracht heb. Niet alleen omdat we er elke zondag waren maar ook omdat mijn basisschool in hetzelfde gebouw zit. Ik heb dan ook stiekem even rondgelopen en gauw een foto proberen te maken van mijn oude lokaal (niet helemaal gelukt;)
    Doordat ik een beetje rondliep, kwam ik al wat mensen tegen die ik kende maar die mij niet herkenden. Na een poosje kwam Øyvind, die wel wist dat ik er zou zijn en in al zijn enthousiasme vertelde hij de mensen wie ik was. Ik kreeg erg leuke reacties!

Na de kerk kwam Anke mij ophalen. Samen met een collega Gunhild en Linn reden we naar Zweden. De Noren die in omgeving Oslo wonen, winkelen graag in Zweden vanwege lagere prijzen en meer aanbod. Dit wilde ik ook wel even zien en toen hebben we er maar een stedentripje van gemaakt. Al voor de grens kwamen er borden die aangaven dat de winkelcentra dicht in de buurt waren ;)
    We zijn eerst naar een havenstadje gereden. Met van die mooie rode houten huisjes tegen de rotsen, was het een mooi gezicht.
    Na een poosje rondgelopen te hebben, zijn we gaan lunchen en zijn we doorgereden naar een winkelcentrum waar we tot een uur of 5 gebleven zijn.